111107-10

Nu har det varit väldigt dåligt med skrivandet, men tid och ork har tagit bort engagemanget, men nu försöker vi igen.

Måndag den 7/11
Denna måndag kändes faktiskt lite speciell, för när Anki åkt till jobbet så hände det inte något mer, för ingen Linda som kom upp och åt frukost, hon och Erik hade ju sitt nu.
Så det blev frukost och medicinering tillsammans med katten Astrid, blev sen sådär väldans trött och fick ont i magen och bröstet igen, gick in i sängen och somnade för att sova till ca 14.00.

När jag sen vaknat och mornat mig, om det nu heter så vid 14.00 på eftermiddagen så var det dags att fixa lite mat tills Anki kom hem.
Skalade potatis, satte in en paket torsk i ugnen med lite purjo,grädde och creme fraise, kaviar och tomatpuré.
Detta blev jättebra när det var klart för intag.

Efter maten blev det en stund i fåtöljen, medan Anki kastade sig på sin höststorstädning, kan ju ändå inte hjälpa henne.
Däremot är jag trött och frusen hela tiden, hoppas det går över när kuren är slut.
Blir till att titta på TV denna kvällen också, blir ju iallafall gymnastik för ögonen, och lite träning av att fixa kvällsfikat.

Och sen dessa piller som ska in varje kväll kl. 21.00, har en så kallad antipillerperiod nu.

Tisdag den 8/11
Kände mig i riktigt dålig form idag också, struntade i träningen p.g.a. inflammationen och antibiotikan.
Mycket sovande även idag, känns som andningen och kroppen mår bäst av att bara ligga, är väl kanske det det är dags för snart.
Men huvudet vill fortfarande att jag skall vara uppe och försöka orka med dagarna.

Känns som om det värker eller gör ont lite överallt i kroppen just nu, kan vara medicinbytet som tar lite tid att vänja sig vid, eller är det kanske det att man inte orkar röra på sig tillräckligt.
Men klarade av att fixa lite chile con carne till oss, det var länge sedan, men nu ska väl magen få vad den tål.

Läget fram på kvällen var något bättre, men frossan kommer och går, sen har man troligen lång tid framför sig när det gäller att vänja sig vid att det bara är Anki och jag hemma nu.
Känns väldigt lustigt att det inte kommer några ungdomar inskramlande efter träningar och skruvande, men blir ju i och för sig inte så mycket plockande heller. Hoppas de kommer förbi ofta och säger hej. Saknar Er.

Onsdag den 9/11
Idag kändes det faktiskt bättre när man vaknade, mycket renare i luftvägarna och ingen frossa, tog det väldigt lugnt och åt frukost med piller, slappade en stund innan det blev dusch.

Gick hur bra som helst att duscha, blev sen sittande vid datorn en stund innan jag bara var tvungen att gå ut i det fina vädret och njuta i solen, promenerade ett par vändor fram och tillbaka på gatan, kändes kanon.
Gick sen in och värmde en portion Chile con carne, gäller att visa magen vem som bestämmer.
Vilade en timme på eftermiddagen, för att inte vara så trött på kvällen.

Behövde inte göra någon mat idag, för Anki,Linda och Erik skulle träffa Anna och Anna och Kalle på Huseby Julmarknad för att hitta lite godsaker till julbordet, eller skaffa sig vetskap om att nu kommer den snart,
julen alltså.

Vid åttatiden kom de hem, och hade inhandlat lite glögg och hemystad ost, och lite till. Min kväll var fortfarande bra, men bäst att komma i säng för imorgon är det provtagning vid 08.30 på lasarettet.

Torsdag den 10/11
Upp i ottan, 06.45 för att kunna hinna med rutinerna innan serviceresors bil står utanför vid 08.00. Ska försöka klara av att åka till provtagningen själv, så Anki slipper att ta ledigt hela tiden.
Funkade hyggligt bra med andning och stress, tog mig ut till bilen utan någon längre paus innan jag kunde sätta mig i stolen.

Stressandades en stund, men det brukar lugna sig efter fyra-fem min, och så blev det nu också.
När vi väl kom fram till lasarettet så skjutsade chauffören mig i rullstol bort till mottagningen, sen blev det provtagning och blåstest. Blåset var kanonbra idag.

Ann körde tillbaka mig till huvudentrén, där jag sen får beställa bilen hem, kan ta upp till en timmes väntan innan någon kommer, men så är reglerna säger de. Idag tog det faktiskt inte mer än en halvtimme, men chauffören var från Ljungby och hade inte mycket för idrotten i Växjö, Lakers var skitdåligt, Hockey och fotbollsarenan var ju helt onödigt att bygga. han tyckte nog att de skulle byggas i Ljungby, och vad har de som skulle ha nytta av dem där?

Vilade mig lite på eftermiddagen, och hoppade över träningen även idag, orkade inte åka en tur och retur till lasaretttet igen. Ibland känns det som att man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Kvällspasset framför TV-n klarade jag av utan större problem, gjorde lite äppelpaj till kvällsfikat.

Kommer med mer imorgon, ses och hörs då. kram ///



 


Kommentarer
Skrivit av: Anna S

Jobba på jobba på hela tiden!!

Jag kommer ut och säger hej imån om du är hemma=)

2011-11-17 @ 13:07:11

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0