110930

Nu har vi kommit fram till fredagen i denna vecka. Idag ska vi bestämma om det blir utcheckning.

När vi vaknade kändes det som det varit en helt ok. natt med mycket sov, så vi drog igång med morgonbestyren på direkten, alla kontroller ok. åt frukost och alla andra tillbehör.

Kändes faktiskt lite i benen efter gårdagens träning, låg och slappade på sängen när läkarna kom in och rondade, de frågade om jag var redo för att åka hem idag, för deras del gick det bra, så då var det väl inte så mycket tvekan, vi bestämde att det blev som permission över helgen och om det funkade så skulle jag bara ringa ner på måndag och säga det. Hon skulle komma in senare och gå igenom läkemedelslistan och nya recept.

Eftersom de andra familjemedlemmarna, Anki, Linda, Anna var i Ullared och spenderade idag, Peter i Dublin och Emma i Halmstad, så fick det bli Erik som skulle bli den lycklige att hämta mig, efter han slutat vid 16.00.
Men det var ju en stund tills dess, nu blev det iallafall dags för lunch, sista måltiden för denna perioden.

Hade lite egenträning i korridoren, gick fram och tillbaka och sa hejdå till alla sköterskorna som nu hade stått ut med mig i nästan fyra veckor, och att jag skulle ut i det farliga livet utanför den skyddade verkstaden.

Tog på mig mina egna kläder, och plockade ihop mina saker.
Så blev det eftermiddagskaffe och slappande på sängen sista timmen, i väntan på att läkaren skulle komma tillbaka, vid fyra hade hon inte kommit så jag fick be sköterskan att säga till henne att jag åkte snart hem.

Precis innan Erik kom så dök hon upp och jag fick mina papper och vad jag skulle hämta på apoteket, sen var det bara att klippa armbandet.
Vägen förbi apoteket, och sen ut till bilen för att via Amore och varsin kebabtallrik med oss hem, göra entré på Postgårdsvägen, 24 dagar sedan sist.

Efter att vi ätit blev det till att plocka upp mediciner och allt annat som var i kassarna. Mådde helt underbart bra av att vara hemma igen, och kände mig också jättebra i andningen.
Vid halv åtta tiden kom inköpsgruppen hem med en del saker i sina kassar, det hade blivit en del fina saker och även nyttosaker.

Kvällen blev helt perfekt med lite Cola och ostbågar, Anki körde lite vitt, sen kom det något härligt.
Att krypa ner i sin egen säng, med nya lakan och de goa kuddarna.

Det som var mest att tänka på var ju medicinerna nu ikväll, eftersom man inte behövt tänka på dem när de har burit in dem och serverat vid rätt tid i fyra veckor.

Nej nu sover vi, kram på er. NU ÄR JAG HEMMA IGEN.  

Och imorgon fyller jag faktiskt år.     /////



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0