111001

Vilken härlig morgon det kom efter denna goa natt, öppnade ögonen vid halv åtta-tiden och fattade knappt att det var min härliga, bästa, älskade Anki som låg bredvid, en mycket bättre känsla än när det kommer in någon och vill kolla feber, syre, blodtryck, och vikt, visserligen väldigt trevliga personer det också, men går inte att jämföra.

Och till detta kommer att det faktiskt är min födelsedag idag också.  Vilken lycklig dag, aa, aa, aa.

Satte mig på sängen och tog mina 2 alvedon och min spruta i magen, filosoferade lite kring hur man skulle lägga upp ordningen, blev först en dusch, som funkade bra.
När jag hade varit och duschat gjorde min söta fru frukost, så det blev till att sätta sig vid dukat bord även denna morgon.

Sedan medicin och inhallation, för strax kommer Anna och Tobias med husvagnen, för den ska ställas in för vintern. Jag kände mig i bra form så jag hängde med in till garagen för att kanske eventuellt vara ivägen lite, eller kanske göra lite nytta.

På hemvägen blev det stopp på Munges bageri för att införskaffa lite födelsedagsfikabröd, hade ju inte kunnat baka något, för de hade ju ingen ugn där jag bott de senaste veckorna.
Väl hemma igen så blev det Go-fika, och sen fick jag presenter av Anki, och från barnen skulle det bli en överraskningsutflykt.

In i bilen igen och så drog vi upp till Grand Samarkand för de hade planer på att jag skulle välja lite kläder själv, och de skulle stå för kassan.
Fick välja vad jag ville ha, blev en skjorta av snyggaste sorten, ett par skor och en kanonsnygg typ av T-shirt, sen tyckte jag det var bra. Tack så mycket

Var en rolig utflykt, träffade Ann och Malin som också hade lite shoppinglust just denna dagen.
När vi sen kom hem så höll Anki på att bli riktigt trött på gräsklipparen, för den ville inte gå riktigt, startade och gick ett par min. sen bara dog den, och så höll den på.

Svärmor Karin kom med tårta i handen och gratulerade, så nu blev det eftermiddagfika också, samtidigt som middagen var klar. Anna och Tobias åkte hem.

Nu var jag ganska trött i hela min lilla kropp och huvud, kändes att jag varit igång sen kl. halv åtta utan att stanna upp  en enda gång, första dagen man var hemma från sjukhuset, kanske skulle försöka ta det lite lugnare de första dagarna även om man känner sig i bättre form nu för tiden.

Vilade en timme, sen kom Mita och Göran ut en stund och fikade för de var ju i staden, Mikaela skulle ju spela innebandy, så de skulle se matchen.

Blev sedan kolla in lite TV tillsammans med Anki, för Linda och Erik skulle till Anna och Tobbe
för att svänga de lurviga på Baldershage.
Hade en bra och trevlig hemmakväll, lugn avslutning för en gubbe som precis blivit ett år äldre.

Andningen håller sig fortfarande lugn, om jag inte anstränger mig, känns skönt att slippa stressandningen.
Nu blir det Godnatt, hörs så snart jag hinner,    kram,kram ///

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0