111002-03

Så var det söndag morgon, och en ny dag att se fram emot, vad skall hända idag?

Vet att redan vid kvart i åtta så skramlade det till i köket och Anki var redan på gång med frukost, kändes lite väl tidigt, men jag inhallerade och tog lite piller och sprutan i magen, steg sen upp och tvättade bort lite nattalukt för att sen äta frukost.

Fortsatte sen dagen med att spela lite hästar och en lottorad, innan jag gick ut på altanen för jag skulle se om jag inte klarade av att göra iordning lite på poolen inför vintern.
Pumpa ut några tusen liter vatten, och borsta och dammsuga upp lite löv och skräp, men göra rent gick ju inte idag, för bottensugen hade ju gått sönder, får införskaffa en sådan på måndag.

Anki höll på att skura rent nederdelarna på förtältet till husvagnen, och sen gav hon sig på stora förtältsmattan med högtryckstvätten, den hade blivit lite smutsig under säsongen, så det var behövligt.
Tror hon höll på non stop i ett par timmar, och jag var åskådare, hjälpte faktiskt till lite när hon skulle vända den.

Jag fixade istället till lite rotmos och falukorv. Framåt femtiden när vi hade ätit började det bli riktigt jobbigt i benen, ömmade och värkte, då kom jag på att jag hade ju inte vilat en sekund, och knappast suttit ner heller sen morgonen, för nu när andningen blivit så mycket bättre när man inte anstränger sig så tänker man inte på att man faktiskt måste lugna ner sig lite även när man är hemma.

Är ju bara dag två sen jag kom hem. Men känslan av att inte ha en massa slem och jobba med gör ju allt mycket lättare och framför allt trevligare.
Så det man fick gå igenom med alla dessa påsar med antibiotika har ju gjort nytta, helt klart, bara att hoppas det inte kommer tillbaka på en stund.

Söndagkvällen blev till att slappa i soffan, fika lite, och spana in TV-n innan det var dags för lite skrivande på bloggen, för de andra var mer slitna än jag så de sa godnatt strax efter 22.00.


Måndagen den 3/10
Vi kör på med måndagen också, var inte så mycket som hände idag, jo några saker var det allt.
morgonen började med att alla försvann till sina jobb, så vid kvart i åtta var deet bara katten och jag kvar.
Inhallerade, tog min shot och ett glas nyponsoppa, la mig på sängen och bara njöt av lugnet och ingenting att passa eller någon som kom och skulle ha prover. Helt fantastiskt bra.

Började bli hungrig samtidigt som jag fick en tjing av illamående, måste nog gå upp och äta frukost.
Mådde faktiskt inte riktigt ok, men plågade mig upp och fick i mig lite frukost och medicinerna, men bara ett par min. efter knep det till i magen, och min snabbaste racerfart in på toa och kabrak sa det där bak så var det racerfart där också. 

Släppte lite i magen, la mig på sängen igen och slappade, men magen hade sitt fuffens för sig hela tiden, blev snart en likadan resa till, och samma tryck, men sen lugnade det sig, fick i mig lite kaffe och löste lite korsord.

Började bli trött efter lunchen igen. Kröp ner i sängen igen och somnade faktiskt till. Vaknade vid halv fyra-tiden och mådde helt ok.
Linda kom hem från jobbet då, sen blev det till att göra lite pannkakor till kvällsmat innan Anki och Erik också kom hem.

Mådde jättebra på kvällen, kände ingenting av magen, vet inte vad det var, kan ha varit en reaktion på antibiotikatabletten som jag tog på morgonenn.

Andningen sköter sig fint, och då känner jag mig ganska nöjd, gäller bara att inte ta det för häftigt.
Blåsvärdena har stigit igen, och känns i benen att man börjar bygga muskler igen, samtidigt som vikten håller sig runt 60.

Härlig och lugn kväll, med Lakers på TV-n. VINST, BRA JOBBAT.
I morgon är det dags för träning igen, får se hur det går.

Nu får ni ha det så trevligt ni kan, för det har jag tänkt. kram, kram //

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0