111026-27

Onsdag den 26/10
Kändes jobbigt redan på morgonen idag, ingen bratid att njuta av. Tog mig upp efter mycket mental överföring från hjärnan till benen.
Ordnade lite frukost och löste mitt sudoko, för att sen ingå närkontakt med duschen, vilket faktiskt gick bättre än väntat. Tog visserligen bra på krafterna, så det fick bli lite sängslappning efter.

Hittade en paket med grytbitar i frysen, så idag blir det köttgryta med ris till middag, men först lite enkel lunch till mig själv.
Verkar som det är något skit riktigt med gubben igen, för nu går det väldigt trögt med andningen och andfådd innan jag bara tänker på att göra något.

Plockade fram lite saker till köttgrytan och började steka köttet, gick ganska bra när man kan stå och hänga på bänken hela tiden, men ett helt företag att gå till kylen och hämta saker, helt slut om man måste böja sig ner.

När sen mina matgäster kom hem så fick de duka fram, medan jag la mig på sängen fem minuter för att lugna ner kroppen, så man kunde få i sig lite mat.
Åt maten, sen var det dags för mer vila, orkar inte mycket just nu.

Tog mig sedan upp och ut till fåtöljen för att kolla lite på TV. När man efter en stund har lugnat sig så känns det inte riktigt lika jobbigt. Anki stack in till motorgården en stund och hjälpte Linda inför SSRC-finalen på lördag, rallytävling i Hovmantorp på lördag. Erik kollar över det sista på bilen.

När de sedan kom hem blev det lite fika och kvällssnack innan det var dags för sängen igen. Imorgon blir det en aktiv dag på lasarettet.

Torsdag den 27/10
Trögt och hostigt till att börja med innan man kom upp idag, trodde jag skulle hosta upp hela lungan, men den satt kvar, däremot kom det upp en hel del gulfärgat slem, vilket brukar tyda på att det är något skit på gång där inne.

Åt frukost och gjorde alla morgonrutiner för vid halv elva skulle Anki hämta mig för resa till röntgen.
Måste vara klar i god tid, så man inte behöver stressa för då blir det inte bra. Gått cirka 10 meter ut till bilen och satt mig, så är man flåsig och nästan halvpanik i andningen en lång stund.

Kom till lasarettet, Anki tog fram fyrhjulingen och sen blev det åka av, kom till röntgen och de tog in mig direkt nästan, men sen blev det lång väntan efteråt tills de hade kollat bilderna, 20 min. efter kom de och sa att de ville ta mer bilder, in igen för posering, har väl snygg överkropp antagligen. Dröjde tio min. till sen fick vi åka hem.

Anki körde och jobbade och jag slängde mig på sängen för lite vila innan det var dags för nästa resa till lasarettet för att träffa läkaren kl. 14.00.
När hon lyssnat och tittat på röntgensvaren, konstaterade hon att det var en ny inflammation i den bästa av två dåliga lungor. Vet man varför det varit så kass en tid.

Inte utan att besvikelsen skrattar en i ansiktet, efter att varit inlagd i fyra veckor för att rensa ut bakterier och dylikt, så blev det drygt 2 veckor i bra form innan skiten drog igång igen, känns riktigt jobbigt nu.
Fick ordination med antibiotika igen i tablettform, hjälper inte det så blir det inläggning igen.

Blev också remiss på en skiftröntgen, eftersom röntgenläkaren tyckte att de vanliga bilderna inte visade tillräckligt
mycket. Fick ta lite prover för att kolla sänkan och vad det var mer, burk med hem för upphostningsprov, fick också reda på att det inte blir någon ny operation förrän det gått två år efter att tumören i ögat togs bort, så augusti 2012 gäller för listan. Sen blev det hemfärd.

Anki åkte till jobbet och jag la mig på sängen, Linda kom hem från sitt jobb en stund innan hon skulle på innebandyträning, Anki kom hem igen, steg upp och stekte lite färdigpyttipanna som Anki handlat. Efter maten blev det fåtöljen och TV-n. Då ringde telefonen, och det var från röntgen, skulle röntgas på måndag kl. 15.00, snabba puckar.

Kvällen väldigt jobbig och flåsig, är tillbaka i samma läge som innan förra behandlingen.
Funderar på hur vägen till augusti ska lyckas och hur lång blir sen väntan innan det blir dags, kommer jag och mina anhöriga att orka hela vägen, givetvis ska det gå på något sätt, men motgångarna känns tyngre och tyngre.  

Hade ju för någon vecka sen när man mådde hyggligt bra planerat att vara med på rallyfesten på lördag, men nu blir det antibiotika och fåtöljen istället. Blir inte ofta som man tänkt sig.

Jag lovar att kämpa på tills jag når målet, hörs snart igen, sköt om Er och ha det bra.
Extra kramar till min älskade lillasyster, kämpa på du med.

Kommentarer
Skrivit av: mia

Hej på dej

du är en sån kämpe, kämpa på !!

Kram på dej

2011-10-28 @ 20:49:26

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0