111005-10

Onsdag den 5/10 
Idag när man slog upp de ljusblå, kände mig utvilad.
Har inget inplanerat idag, så det är bara de vanliga rutinerna som gäller, efter morgonbestyren blev det till att ringa till serviceresor och beställa transporter till imorgon.
Känner mig annars som att jag mår riktigt bra, med lugnare andning och lite snabbare på att varva ner.
Klart är förstås att andfåddheten är kvar vid rörelse mer än 5 - 10 meter, medför rast vila på stället.
Kvällsapparaten med ett sitt i fåtöljen och kolla lite TV går kanonbra, inget host och harkel som tidigare.

Torsdag den 6/10
Detta blir veckans dag, först upp med tuppen, lite inhallation och frukost, för att sen bli hämtad kl. 08.00 av serviceresor för att åka till lungmottagningen för provtagning, det gick bra och blåset var bättre än förra gången.
Färdig vid halv tio, efter att Ann kört mig till huvudentrén så fick man ringa serviceresor för hemresa, tog 40 min innan de kom.

Hemma vid halv elva, blev lite macka och kaffe innan jag tyckte att jag behövde lite vila innan lunchen.
Vaknade vid halv ett, kokte lite makaroner och till det några biffar som fanns i kylskåpet. Åt duktigt upp hela portionen.

Lite slapptid framför datorn och en stund ute i solen på altanen, sen var det dags att göra sig klar för nästa transport för dagen, skulle nu till sjukgymnastiken, träning mellan 15.30-16.30, har ju blivit 2 ggr. i veckan nu.
Serviceresor kom vid 15.00, och hämtade mig sedan efter träningen för att köra hem mig.
Blåst 400 kr på dagens resor, 100 kr/resa. Blir visst frikort när man betalat 1800 kr.

Kvällen blev kanonbra, brukar vara härligt efter träningarna, har nog andats lite djupare då och då känns det klart lättare att göra en del saker.

Fredag den 7/10
Vaknade och kände mig hyggligt, men när jag kommit upp och tvättat av mig så kändes det jobbigt och en hel del slem som ville upp, försökte få till lite frukost och inhallerade för att se om det lossnade. Bästa kompisen Bengt ringde och pratade bort en halvtimme, han hade ju varit i norrland och jagat, så han undrade hur jag mådde.
Men det fortsatte att vara jobbigt, och jag var väldigt trött, gick och la mig igen, somnade och sov till lite över ett.

Nu började man fundera på om bakterierna var på väg tillbaka eller var det något annat, kan ju vara bara att man tagit ut sig lite för mycket, varit hemma en vecka från sjukhuset bara, kanske inte ska oroa sig ännu. Det tråkiga är att omgivningen oroar sig hela tiden, de kan inte sova riktigt nu när man är hemma, vilket gör att det blir jobbigt för alla just nu, samtidigt en massa saker som hänger på och ska göras ute och inne.

Kvällen blev bra, och Linda och Kalle Pettersson (Linda barnvakt) kom hem och gjorde stämningen betydligt bättre.

Lördag den 8/10
Vaknade efter en väldigt orolig natt med väldigt lite sov och massor av tankar, och det är inga roliga tankar som snurrar igenom huvudet.
Men redan vid sjutiden började det röra sig i hallen, nu hade våran goa Kalle vaknat och börjat leka med playmo.

Nu dags att stiga upp och göra lite frukost, kände mig faktiskt pigg trots sömnbristen så det var roligt att kunna fixa frukosten.

Efter frukosten blev jag lite vilasugen, så jag la mig på sängen en stund, de andra gav sig iväg, Erik skulle till garaget och städa upp lite, Anki,Linda och Kalle åkte och köpte en ny diskmaskin, för det har jag varit i en vecka nu, den gamla började läcka, så vi beställde en ny packning, men efter en veckas väntan på den så blev det inte tätt ändå, så det fick bli en ny.

När de kom hem så kom det en liten kille och busade en stund i sängen, sen gick vi ut till Linda och Anki som redan var ute och gjorde trädgården höstfin.

Linda klippte gräset och Anki fixade växter och rensade i förrådet, och jag och Kalle försökte vinterfixa poolen, plockade upp en massa löv som blåst i, var vad jag orkade, för idag tog det emot så fort jag bara tänkte på att göra något fysiskt. Anki och Linda tog över poolarbetet och bottensög den medans jag fixade middagen.

Efter vi ätit skulle Linda, Erik och Kalle åka till Anna och Tobbe.
Så Anki och jag fick en TV-kväll för oss själva.

Söndag den 9/10
Var väldigt svårt att somna igår kväll, fortfarande en massa olika tankar som inte ville försvinna, sov lite småstunder, sen tittade på klockan, somnade en stund och så blev det äntligen morgon.
Anki steg upp och gjorde frukost, Linda och Kalle var lite trötta idag, och Erik var mycket trött.

Linda skulle spela innebandy i Sävsjö, så Anki och Kalle skjutsade in henne till samlingen, sen skulle vi åka upp och titta på matchen som började vid 12.30. Det var en målrik match som Vöikers vann med 7-3. Bra gjort.
Jag tyckte det gick ganska bra för mig med andningen och att förflytta mig. Kul att vara med.

När vi sedan kom hem blev det till att hjälpas åt med maten, blev wienersnitsel med friterade potatisskivor, aj,oj vad gott det blev, under tiden kom Anna och Daniel och Måns för att hämta hem sin Kalle, men han hade troligen haft så roligt här så han tyckte han kunde stanna en stund till. Men blev nog skönast att följa med hem.

Kändes som det blivit bättre med både slemmet som försvunnit igen, och tankarna var borta för denna gången.
Så nu är det bara positivt tänk som gäller, och mycket träning för att orka mer fysisk rörelse.
Kvällen gled iväg och snart blev det sängdags, somnade på mindre än 20 min. var nog trött på riktigt.

Måndag den 10/10
Vaknade redan vid kvart i sju när Anki gick till jobbet idag, och kände mig riktigt utvilad. Erik gick också vid den tiden, medan Linda åkte strax före åtta.
Gjorde alla mina morgonsysslor och åt lite tomtegröt, 2 mackor och så kaffet.  Blev lite trött igen, var nog uppe för tidigt, passade på att vila lite på sängen innan jag bäddade den.

Linda skulle komma hem vid lunch och äta, så jag gjorde pannkakor som var färdiga när hon kom vid tolv-tiden,
kul med lite sällskap när man ska äta lunch, sen åkte hon till jobbet igen och jag vilade middag en timme.
Gjorde korv stroganoff med makaroner till kvällsmat.
En bra kväll med alla hemma, Anki gjorde äppelkaka till kvällsfikat, gottgottigottgott.

Har den bra känslan tillbaka igen, och bättre ork, och lugn andning, bra blåsvärden och vikten håller sig lite över 60 fortfarande, kanonbra.

Nu blir det inte mer skrivit denna gången men hoppas på ny produktion snarast.
Kram på Er, och må lika bra som jag. vi hörs snart igen.  /////




Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0