111011-16

Tisdag den 11/10
Denna dag började för min del med en ganska slapp morgon, mådde lite väl en stund innan jag klev upp och gjorde det som är tvunget varje morgon.

Frukost, piller och sudoko sen lite inhallation, så är morgonen borta och det har blivit förmiddag, ca 10.00. Då är det stora valet, ska jag vila lite på förmiddagen eller efter lunch, blev till att skruva upp en ny taklampa på det så kallade kontoret i källaren. Gick faktiskt ganska bra, med lite pauser och pustande.

Blev sedan lite lunch, och inhallation med efterföljande vila en stund innan det blev hämtning och färd till gympan vid halv tre. Bara det att jag fck vänta tills 10 min. i tre innan bilen kom, hon var lite försenad, men körde "satan" så vi var vid lasaettet vid 15.00, bara lite försenad innan jag tagit mig från parkeringen till sjukgymnastiken, går ju inte så fort för gubben.

Träningen gick riktigt bra, cyklade 2 x 5 min och kändes ok i andningen, det ända problemet är att vänsterarmen har tappat styrkan mycket mer än den högra, troligen för att jag har någon sorts värk i den, de tror det är någon nerv som kommit i kläm. Anki hämtade mig efter träningen, sen hem och vila en liten stund på sängen.

Kvällen gick bra, andningen är fortfarande lugn och fin, bara man håller sig lugn, och matlusten är på topp, gått upp i vikt, närmar mig nog 61 snart. Mina blåsvärden är också bättre, men skulle vilja kunna göra lite mer fysiskt arbete utan att bli så andfådd att man måste stanna och lugna ner andningen efter minsta lilla ansträngning.
Men kan ju inte få allt bra här i livet.

Onsdag den 12/10
Detta är en mellandag numera, eftersom det blivit träning både tisdag och torsdag nu. Jag försöker att ta det ganska lugnt och vila de små stackars musklerna som faktiskt finns, jag har känt dom.
Idag var det en jättebra dag, så det blev en sockerkaka tillverkad, samt Pannbiff med lök till kvällsmat.

Kvällen rullade på med lite TV, vilket är det mesta nu, eftersom det har blivit dåligt lyse ute vid denna tiden, och ganska kyligt väder på kvällarna. Samtidigt som orken inte räcker till för några större renoveringar, får lita på Anki som är kunnig på allt numera, hon fixar allt med lite goda råd och ett handtag av barnen med respektive, men oftast gör hon det själv för hon vill inte be om hjälp. "Envis kan man kalla det"

Torsdag den 13/10
Var det en bra dag igår så kändes det mindre bra idag, helt plötsligt fanns det en massa slem som ville upp.
Förmiddagen bestod av mycket host och harkel, men efter lunch så verkade det vara slut.
Vilade en stund innan det var dags för att bli hämtad av serviceresor för att åka och träna en timme, vid 15.00 stod den utanför, träningen gick jättebra idag också, men skulle ju åka med serviceresor hem idag också.

Det gick inte så bra, skulle bli hämtad vid 16.45, men kom ingen bil förrän halv sex, ringde och undrade vad de var, fick då svaret att de har en timme efter beställd tid på sig att komma, bara att vänta, vilket kan vara ganska jobbigt efter en timmes träning.

Väl hemma så hade man piggnat till och då gick det bra även denna kväll, känns mycket trevligare nu när man känner att man kan andas mycket lugnare, stressar inte upp sig alls som man gjorde tidigare, kanonskönt.
Känns som att läkarna lyckats med ett bra jobb så här långt, men kunde man bli av med svampen också så kanske livet började leka lite igen.

Fredag den 14/10
Lite morgontrött idag, men kunde ju snooza hur länge jag ville, hade ju tränat igår. Kom väl upp vid halv nio för att fixa morgonarbetet.
Förmiddagen gick åt till att justera in och skruva fast den nya diskmaskinen så den inte kom utgåendes på köksgolvet av sig själv.

Fint väder ute, så det blev lite små promenader över de stora ägorna, 1200 kvm. kollade lite vad som skulle göras inför vintern i förrådet, Peter skulle ju komma ut i helgen och hjälpa oss.
Åt lite lunch och tog sen en middagslur innan de andra i hushållet började trilla in.

Hade lite abstinens för vad vi skulle äta för något, blev till slut en hemgjord pizza, men att det fattas lite lungkapacitet märks när man inte klarar av att kavla ut degen utan att pausa ett par gånger.
Fick till pizzan och alla åt av den, så den var nog bra.
Kvällen blev jättebra tillsammans med Anki och Linda, Erik var på grabbkväll.

Lördag den 15/10
Lördag morgon brukar ju betyda lite sovmorgon för de flesta, men för mig är det inte så, för min älskade hustru har lite kli i fingrarna och måste upp och hoppa före åtta och fixa frukosten, och då vill man ju inte ligga där som en latis, utan göra henne sällskap vid frukostbordet, och faktiskt Linda och Erik också idag. 

Idag hade hon körning till tippen på schemat, och röjning i garaget efter det att Magnus och Kenneth fixat pappen och takpannorna tillskurna på taket, så hade det blivit lite skräp över, och även en trasig diskmaskin. För att hon inte i tjurighet skulle göra allt själv så bad jag Erik och Linda att gå ut och hjälpa henne att få iväg sakerna.
Så de körde med Eriks buss och en personbil.

Peter kom och hjälpte till att städa upp i garaget och fixa förrådsväggen och sätta dit en plåt mot väggen, för att inte snön skulle hitta in.
Anna och Tobbe dök också upp, för Anna skulle spela bowling och Tobbe och Erik skulle åka och kolla på en rallybil till Tobbe.
Linda skulle spela innebandy på eftermiddagen, sen skulle hela gänget till Uthövdan för lite skojsigheter.

Vinst i bowling och innebandy, och rallybilsköp, så det var en bra lördag för ungdomarna.
Jag gjorde mat till Anki och mig, potatisgratäng och fläskkotlett blev det på menyn. Efter maten blv det till att vila en stund, för nu hade jag varit med ute hela tiden och gjort mat, så nu var mina ben som spagetti med ont i.

Blev en lugn lördagskväll tilsammans med min hustru och TV-n, lite vin och en öl för min del. Blir ju snart en vana att vara själva, eftersom Linda och Erik flyttar till egen lägenhet om två veckor. En omställning som man kanske vänjer sig vid, hoppas jag. Hoppas kunna få lite mer fysisk ork, så man kan hitta på något roligare på helgerna.

Söndag 16/10
Vaknade efter en sömnlös natt, mycket tankar hade strömmat genom huvudet, så sova mer än en halvtimme i taget hade det inte blivit.
Uppe vid åtta för att gå och ta en dusch, gick bra. Åt frukost och sen fick jag ett ryck att baka bullar, gjorde detta medan Anki och Peter fixade i förrådet och det sista med poolen.

Men det blev tid mellan jäsningarna att vara ute och kolla så de inte bara latade sig, de fixade väggen och sen skruvade Anki bort alla slangar till reningen och bar in pump och filter, poolen klar för vintern.
Jag gjorde mat, medans Anki tvättade bilen, sen var det nästan kväll när vi ätit.
Tog det lugnt och satt mest still efter två tuffa dagar för min kropp.

Nu måste jag sluta skriva för denna gången, skall ju vila lite innan träningen.
Ha det nu så bra, och älska varandra, kramar från /////.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0