111021-25

Fredag den 21/10
Tog mig upp från sängen vid åtta-tiden för att intaga lite alvedon och näringsshot samt en liten dos inhallation, tog mig sedan till sängpositionen igen för att morgonslappa en stund, och kolla in nyhetsmorgon, innan det var dags att fixa till frukosten och resten av medicinerna.

Gjorde sen lite viktigt dataarbete, såsom en och annan patiens och lite koll på facebook och mailboxarna.
Dags för halv tolv kaffe, och sen vet jag faktiskt inte vad jag hittade på, åt lunch och vilade mig nog i form inför kvällen.

Hade ju bestämt att vi skulle äta lite tacos till kvällsmat, så det var dags att sätta igång med köttfärs och hacka alla möjliga saker, och plocka fram små skålar att lägga godsakerna i.
Fick en extra kvällsgäst också, vårans bästa Kalle från Diö hade följt med Linda hem för en weekendrunda i Öjaby, vilket alltid är lika roligt. Då blev det lite bus i sängen istället för vila.

Annars kändes det relativt bra hela kvällen, med intagande av en öl och lite tilltugg så klättrade sig klockan upp till tolvsnåret nästan, innan det blev horisontalläge.

Lördag den 22/10
Kändes lite trögt vid frukosten, kröp i kroppen och näsan ville inte sluta producera rinn.
Så när Anki drog igång med stora höststädningen i vardagsrummet, så passade jag på att inta sängen en stund till för att inte komma ivägen för damtrasor och fönsterskrapor.

Skulle sen prova att åka med Linda och Kalle för att titta på Team Växjös bowlingdamer som skulle spela. Linda skulle vara lagledare och Kalle och jag fick agera cheerleaders. Det gjorde vi nog bra för de vann enkelt.
Anki kom och hämtade oss sen, för Linda skulle vidare till sin innebandymatch, som började lite senare.

När vi kom hem hade Kalles mamma Anna och lillebror Måns kommit för att hämta Kalle. Men först skulle vi fika lite, och sen skulle de åka och titta på Linda när hon spelade innebandy. Anki åkte också dit.
Nu blev det lite vila för mig innan jag skulle börja göra lite mat tills de kom hem.

Denna dag fungerade helt godkänt, klarade ju bowlinghallen och mådde hyggligt för övrigt.
Blev en trevlig lördagskväll med Linda och Anki, samt dumburken.

Söndag den 23/10
Idag vaknade man och kände sig ganska bra, hjälpte till med frukosten, när man sedan ätit och tagit medicinerna
blev det tvärstopp i maskineriet, orkade inte någonting och blev kanontrött.
Fick gå och lägga mig igen och se om det blev bättre, det blev det faktiskt efter en timme sov. Nu var det bara lite frysande kvar, men då kan man ju ta på sig lite varmare kläder.

Anki hade full rulle med sin städning, som nu hade sprridit sig vidare till köket.
Peter och Emma kom ut och visade upp sin nyinköpta bil, har ju sålt sin Bmw för att numera åka Volvo, Den var jättefin och stor tyckte de, jämfört med BMW-n, ja.

Linda spelade innebandy även idag, med Anki som åskådare där, så blev jag ensam hemma.
Vilket gjorde att eftersom det inte var så bra idag så kunde jag passa på att vila lite till, är ju för nyfiken på vad de gör när de är hemma, så då blir det inte mycket vila.

Kvällen var jättjobbig, hostade och harklade mest hela tiden, svårt att få luft och väldigt ansträngd i andningen, slem och gurgel hela tiden. Skulle det vara slut på det lite braare nu, eftersom det gått två veckor sen jag slutade med antibiotikan. Får ringa mottagningen imorgon måndag och höra vad de tycker.

Måndag den 24/10
Steg upp vid åtta.tiden och ringde telefonsvararen på mottagningen, de skulle ringa tillbaka vid 11.15.
Fixade frukost och tog medicinerna, när jag sen hade inhallerat och ställde mig upp fick jag en väldig smärta över bröstet, så jag vände tillbaka till sängen igen.

Där låg jag nu och försökte pysandas så gott det gick för att försöka få det att ge med sig och kunna slappna av, men det värkte på riktigt bra en stund till innan det började ge med sig lite för att sen komma tillbaka igen.
Så höll det på i 20 minuter ungefär, var på väg att ringa Anki men telefonen låg ju i köket, men helt plötsligt bara försvann det och sen kände jag inte av det mer.

Låg kvar på sängen en stund, tills de ringde från mottagningen och jag berättade att det börjat bli sämre nu i helgen och om smärtan nu på morgonen, undrade om de inte skulle kolla upp någonting efter den behandlingen jag fått, eftersom det kändes som vi var tillbaka på ruta ett igen.

Jo de skulle göra lite efterkontroll, så nu blev det snabba besked, på torsdag skulle jag röntgas och träffa läkaren blev det sagt. Får väl se om de hittar något nytt skräp.

Kvällsmaten blev pannkakor idag eftersom min dag också varit lite pannkaka, men det är bra mat det också.
Trög och jobbig kväll igen. Som tur är så fungerar nätterna jättebra.

Tisdag den 25/10
Är nog en härlig dag för de flesta, eftersom det är lönedag för de flesta.
Men min morgon var inte alls bra idag, trögt och lite småvärk i alla leder, och frös även om man inte lyfte på täcket.
Skulle ju till träningen i eftermiddag också, får väl se om det känns bättre framåt dagen. Fick ialla fall i mig frukosten och en hög med piller, kände mig lite bättre efter det.

Funderade fram och tillbaka på om jag skulle ringa och avboka gympan, men det skulle nog gå, så jag förberedde maten till kvällen, vilket tog lång tid att bara skala potatis, fick vila en stund emellan. Var inte hungrig vid lunch heller, tog en fika och en näringsdryck, inhallerade sen och gjorde mig klar för att bli hämtad.

Bilen skulle komma vid 14.30 och hämta mig, var redo fem minuter innan och stod utanför och väntade en kvart, men sen frös jag så jag gick in igen och väntade, men ingen bil kom, vid 14.50 kom det en farkost med serviceresor på sidan, nu är det ingen idé att åka sa jag till chauffören och sen fick han köra igen.

Jag gick in och ringde till gympan och sa att jag inte kunde komma idag.
Det var nog meningen att jag inte skulle träna idag eftersom jag inte mådde riktigt ok.
Fick istället vila en stund innan det var dags för kockeriet. Men idag kom de hem lite senare än vanligt så det var gott om tid. Potatismos och fylld grillkorv med riven ost blev det.

Däremot kom Anna och hundarna och hälsade på en stund, Anna skulle träna bowling och hundarna skulle sällskapa mig en stund.
Kvällstiden fungerade, även om det vissa stunder körde ihop sig med hostattacker så man blev helt slut.

Nu blir det inte mer för denna gången, får se vad som händer på torsdag på läkarbesök och röntgen.
Återkommer med svar,  kramar från mig ////




Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0