111028-29

Fredag den 28/10
Efter en välsoven natt vaknade man till när de andra skulle skramla iväg till jobbet. Brukar bli ett besök på huset och sen tillbaka till sängen för att hinna med en timmes skönhetssömn.
Försöker att inte bli kvar i sängen längre än till åtta, går knappast heller, för magen vill ha mat vid den tiden.

Idag mår vi så där, men frukosten trillade iallafall ner, sen frukost nummer 2, 16 piller som ska sköljas ner, och det kan kännas som det tar emot att få ner dem ibland.

Dags för inhallation och sen blev det till att plocka ut ur diskmaskinen, översta korgen går bra, men när man ska böja sig ner till den undre så blir det en sak i taget och sen pausa en stund. Satte mig vid datorn en stund innan det var dags att ordna till lite lunch.
Var vad jag orkade, för sen blev det vila på sängen, somnade till en timme.

Hade precis kravlat mig ur sängen när det ringde på dörren, det var Månsan, Ankis kompis och min också, som kom för att vara med och jobba på rallyt imorgon. Då blev det ju till att fixa lite fika och sen satt vi och pratade ända tills Anki kom hem.

Jag som skulle gjort potatisgratäng och fläskkotlett till middag. Gjorde ju inget, för det var ingen som hade tid eller ville ha mat, för de skulle åka ut till Hovmantorp och förbereda inför tävlingen.
Nu hade både viljan och orken gjort sig hörd, så det blev ingen mat.

Satte mig vid datorn och lekte en stund, sen kom Erik hem, nu var det lastat och klart för imorgon.
Vid lite i åtta var vi tvungna att ringa och höra när de kom hem, för de skulle ta med sig pizza hem som vi skulle äta, och pizzerian stängde ju vid nio.

Vid halvnio kom det mat och många folk, Tobbe och Anna, Månsan och Anki, och lite senare skulle Linda komma.
Åt pizza och tog en öl, och en liten Jäger, och en massa piller som efterrätt.
Sen blev det lite snackande och lite mera Jäger, medan Anna och Linda fixade sista papperen som skulle fram.

Vid tolvtiden fick det bli läggdags, för alla utom jag och katterna skulle ju åka mellan halv sex och kvart över på morgonen.

Lördagen den 29/10
Vaknade när de andra skulle ge sig iväg, runt sextiden stack de alla utom Erik som inte skulle åka förrän vid sjutiden, önskade honom lycka till när han gick, sen somnade jag om och vaknade inte förrän klockan var tio.
Fick nästan lite panik, och steg upp ganska omgående för att hinna göra alla morgonbestyr.

Vid halv tolvtiden kom min snälla svärmor Karin för att göra mig sällskap, hon visste ju att alla de andra var på tävlingen. Det var jätte skönt med lite sällskap och framförallt så hade hon både mat och fika med sig.
Jag blev servad med både middag och fika. Vid femtiden åkte hon hem för att slippa köra i mörkret. Tack så mycket för besöket.

Kollade också in hur det gick för Erik via nätet, han skötte sig jättebra, vann sin klass klart, men idag var det lite speciellt för han tävlade även mot både A och B-förare, så tror det blev sjua i Volvo original. 22:a totalt. grattis

Kollade sen in V-75, men inga vinster idag, får hoppas på nästa gång. Kvällen rullade på utan att göra något annat än strötitta på TV. De andra lär väl dyka upp framåt morgonen när fest och efterfester är avklarade. Nu blir det sängen för mig, ska ju orka med en dag imorgon också. Annars har jag mått bra idag.

Ha det bra och glöm inte ställa om klockan.  Kram  ////








Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0