110829-110904

Nu kör vi en vecka till.

Måndagen den 29/8
Upp lite tidigare idag för det är extra provtagning med röntgen. Inhallera och en näringsdryck till frukost, sen blir det till att åka, tur att Linda var ledig just idag så min bästa transportör fanns tillgänglig.
Provtagning vid 08.30 och sedan blev det lite prat med läkaren innan vi åkte hem för att sedan vara på röntgen vid 11.00.

Blev ett stopp på Munges bageri, var sin baugette med räkröra inhandlades, sedan hem och äta. För snart skulle vi ju till lasarettet igen.
Fick svar på att alla värden var bra, svaret från röntgen skulle de ringa om senare.
Fanns fortfarande svamp kvar, men fick ingen ny medicin.

Tisdagen den 30/8
Vaknade idag också, kämpade mig igenom en dusch, lika jobbigt som det varit de sista veckorna.
Sen blev det frukost, tog lång tid att få ner den och medicinerna. Vilade lite middag åt och inhallerade innan det var dags att serviceresor stod utanför. Skulle ju till gympan idag.

2-a gången, det var jobbigt med luften, klarade knappt att ta mig in från bilen, men satt en stund och pratade med kompis Mikael, då blev man lugnare.
Klarade av hela programmet nästan, med mycket vilja och långa pauser emellan övningarna.

Tog ut de sista krafterna när jag gick ut till bilen, där Anki väntade för hemfärden, då började en revolution i bröstet, allt slem skulle upp på en gång, samtidigt som man satt i en bil, klarade att hålla mig i schack tills vi kom hem.
Jättejobbig kväll, kändes som ett par liter slem lossnat och ville upp, bara att hosta på eller kvävas, vad väljer man då? Blev dödstrött iallafall.

Onsdagen den 31/8
Kom igång efter en stund. Frukosten gick bra, men sen blev jag trött vid halv elva-tiden, då gick jag och vilade en stund.

Lite lunch och sen orkade man bara med att vara, höll mig uppe och mådde väl ute i solen.
Hade bestämt mig för att göra lasagne tills de andra kom hem, klarade att göra köttfärssåsen.
Sen var det tur att Linda kom hem, för hon fick hjälpa mig med att riva osten till såsen som jag gjorde och sen fixade hon resten, för nu var jag helt slut igen.

Var ganska trött och mycket hosta på kvällen, kom i säng vid 22.15, det var skönt, fortfarande härligt när man väl kommit ner i sängen och pustat en fem minuter så allt lugnat sig, sen sover man bra.

Torsdagen den 1/9
Idag kändes det mycket bra. Alla morgonbestyr gick bra men blev lite trött efter inhallationen vid 10.00, vilade en stund sedan.
Fint väder, kollade klor och PH-värdet i poolen, dags att styra upp dem inför vintervilan.
Fick pusta och pausa med jämna mellanrum, men funkade ju.

När det var klart matade jag faktiskt tvättmaskinen för första gången på länge, tänkte jag kunde sköta lite sånt när man går hemma. Blev sedan matlagning, Spenatstuvning med falukorv blev det.
Duschade på kvällen eftersom det kändes så bra med andningen, mådde kanonbra efter det, härlig kväll. jippie!!

Fredagen den 2/9
Bra morgon, "enligt mina värderingar" om man nu kan kalla det bra när man lever med 16-18 % lungkapacitet.
Åt frukost och mediciner i ett huj.
Sen ut och satte mig i solen med en kopp kaffe en stund, fick sen ett farligt anfall som slutade med att jag promenerade ungrfär 20 meter, vilade en stund och klarade det en gång till.

Vid middagstid ringde Ann från mottagningen och berättade att nu hade alla experter slagit sina kloka huvuden ihop, och bestämt att de skulle försöka få bukt med mina lunginflammationsbakterier och svampen.
De hade bestämt att jag skulle läggas in i 14 dagar med intravenös antibiotikabehandling, nu när jag mått så bra ett par dagar, men jag tyckte det var ett bra beslut, så på tisdag kl. 13,00 är det dags.

Anna och Tobias och söta bushundarna kom och hälsade på med syftet att Anna skulle klippa mig och Erik, vi blev jättesnygga, tack så mycket.
Blev en jättegod paj gjord av Anki och Linda till kvällsmat. Kvällen fortsatte hyggligt bra.

Lördagen den 3/9
Ganska bra start idag, kändes som det fanns lite krafter.
Linda och Anki var på morgonturné, så jag försökte att fixa frukost tills dom kom tillbaka. Hann som vanligt inte med allt innan de kom, så duka fram fick de hjälpa till med.

Blev ju lite tajt med tiden för Linda skulle ju iväg och spela innebandy.
Sen blev det utearbete för vädret var ju bra idag, Anki gjorde klart med stenkanten vid muren, blev jättesnyggt.
Skyfflade sen ut resten av singlet på garageuppfarten, så nu var högen borta.

Jag försökte mig på att måla lite på verandan, klarade ju en timme ungefär innan det började ta emot lite väl mycket, så då fick Anki ta över och göra det också, känner sig helt värdelös i dessa lägen.

Plötsligt dök det upp en svärmor Karin som varit i stan och shoppat loss, hon stannade en stund på eftermiddagen och fick lite mat och fika.
Blev lite halvtrögt framåt kvällen, men hade ju ansträngt kroppen en hel timme idag.

Söndagen den 4/9
Tungt, tungt idag, men kändes lite bättre efter nån timme, idag skulle vi ju försöka att åka ut och titta på Erik, för Telehagen och Jonasson motorsportteamen hade ordnat med sponsordag ute i Ramnåsa, där sponsorer och vänner var välkomna att provåka rallybilarna. Blev också bjudna på förtäring.

Vi var väl ute några timmar och pratade och tittade när de körde, sen började det ta emot riktigt med andningen och hosta.
Tog mig till bilen på jobbiga ben, sen hann vi köra någon kilometer innan Anki var tvungen att stanna så jag fick tömma lite slem som kom upp. Blev ett ända hostande och harklande hela tiden, och kändes bara jobbigare och jobbigare.

När vi kom till Högstorp var jag helt slut och fick be Anki stanna snabbast möjligt för nu var paniken nära, for ut ur bilen och hängde mig på dörren och taket, där stod jag och hyperventilerade och skakade och försökte lugna ner mig, tankarna var halvvägs in i den vita tunneln, men efter detta scenarium i 10 min. så kunde jag slappna av så att andningen lugnade sig en del.

Satte mig i bilen och vi fortsatte hem, gick bättre nu, när vi kom hem blev det inhallation och ett långt sitt på hela ryggen i sängen. Tog mig upp efter nån timme, men resten av dagen var helt kass.
Skulle äta kräftor på kvällen. Orkade inte ens äta mer än två kräftor, varav Linda och Anki fick skala dem.
Blev ju desto fler till de andra, så man var ju lite snäll på så vis.

Nu kör vi på och hoppas det händer något positivt när man nu ska bli inlagd på tisdag,

Kram till Er alla, så hörs vi snart igen.   ///  Stig












Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0