110917

Lördagens bravader uppdaterade samma dag, nu ni.   



            Thumbnail                                      Thumbnail

            Sovrummet                                                                               Vardagsrummet

Så här ser sviten på Hotell Strandvägen ut. 80 kr/ dygn (all inclusive) endast alkoholfria drinkar, tyvärr ges alkoholen via injektion, känner ju inte smaken då.

Injektionen i natt funkade bra, ca 02.00 fick man dambesök på rummet, när man sen vaknade på morgonen stod roomservice där och skulle kolla syresättningen, ( 93 % ) bra. Fick också nystruken kostym och duschhandduk.
Beställde det själv tidigare, så det var nog inte för det luktade de bar in det.

Gick in och duschade, gick riktigt bra idag också, höll andningen under kontroll utan att speeda upp. Kände sig ren och go, klädde på sig lördagsstassen, såg väl inga pressveck precis, men det är ju ändå inte modernt nu.
Medicinburkarna fylldes på och jag fyllde på lilla magen med frukost, risgrynsgröt, macka, ägg och kaffe.

Slappade på sängen och mådde riktigt väl, 10.00 var det dags för tankning i armen igen som funkade med lite sveda.
Letade sen upp min cykel idag också, blev 8 min, lite vila och 8 min. till ändå inte hemskt andfådd, kul detta.
Solen visade sig ute, så det blev vidare till balkongen för att sitta där och filosofera i nästan en timme. Skön sept. dag.

Då ringde Anna och undrade hur jag mådde idag, hon skulle ju in och jobba en stund, innan den stora Uthövdanfesten skulle gå av stapeln.

Sen ringde det i matklockan, dags för kassler och potatis med "bea", fick in ett glas öl till, smakade bra.
Slappade på sängen med datorn, tippade lite hästar, men blev ingen vinst. Då ringde Peter och berättade att de var på väg hem från mellanlandningen i Halmstad efter sin Cypern-semester.

Han hade lite frågor om vårt garagetaksarbete, för mina snälla svågrar Magnus och Kenneth hade kommit upp för att hjälpa oss med det som var viktigast just nu, så det inte började läcka in igen. Tack snälla ni, kan bli en puss.

Anki ringde och tyckte det var tråkigt att hon inte kommit in, men har man hantverkare att serva hemma, samt allt annat att sköta så tycker jag att det är viktigare just nu. Räcker bra att byta några ord i telefonen då.

Nu kom det in ett par påsar antibiotika som skulle laddas in, påse ett 55 min, påse två 30 min och så skulle det tas lite provrör med blod. Det stora problemet med dessa är det skulle ingå kateter, för man får gå och kissa var femte minut.
När det var inkört och klart, och skulle spolas med koksalt så började det läcka ur nålen, dags för en ny.

Lite värmedyna på armen och sitta en tjugo minuter, sen kom Emma in igen och gjorde ett försök, men inte gick det, fanns inget blod där. Då kom det ju kvällsmat mitt i detta, så vi pausade med stickeriet så jag fick äta medans det var varmt, har ju visat sig att det kan ta lite tid att få dit en nål på mig.

Lite värme på ett nytt ställe, finns inte så många kvar som inte är blå, hon hittade ett bra ställe, och denna gången tog hon fram sin skicklighet direkt, där satt den. Nu dags för kvällens sista dos, bra flöde i nya nålen.

Linda hade premiär i bowlingen idag, och jag får gratulera damerna som vann, och herrarna också, till oavgjort.

Nu fick det vara lugnt en stund, andningen något uppstressad men inte så farligt, inhallerade lite försiktigt, och det blev bättre. sen följde man liverapporten i SMP hur det gick för Lakers, tyvärr förlust, men håller sig ändå nära med uddamålen. TV-kväll fick det bli samtidigt, mådde ganska ok hela kvällen, just nu när jag sitter här och skriver mår jag perfekt.

Klockan är nu 22.30 och jag skall ta några rundor i korridoren, gå på toa, tvätta mig, för att sedan krypa ner och sova tills 02.00 då det är dags att hålla fram handen i tio min.
Hoppas ni har jättekul på kusin/föräldraträffen i Uthövdan, är lite avundsjuk, men hade inte fixat det i detta läget, har det jättebra här på hotellet.

Godnatt och kram på er alla jag känner, jag känner mig lite bättre varje timme.  vi hörs  ////








Kommentarer
Skrivit av: A

Kul att du mår bättre - det gör mig glad!!

Själv har jag drabbats av en helvetesförkylning - hostar blod. Övriga kommentarer känns onödiga.....du vet ju hur jag menar.

Jag håller tummarna för att svampodlingen far åt helvete på ren svenska.

Kram

A med samma fantastiska sjukdom som du har

2011-09-18 @ 15:22:07

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0