110920

Idag har vi förbrukat en tisdag som aldrig kommer tillbaka, låter lite tragiskt, men kan ju också vara skönt.

Väcktes efter en så där natt vad gällde sömnen vid 07.15, efter tankningen och tömningen vid 02.00 i natt blev det lite oroligt sovande. Kan berott på att jag skulle till röntgen på morgonen, eller att huvudet memorerat och funderat på allt som det fick tänka till om igår.

När de kom in på morgonen ville de stjäla ett rör med blod som de skulle undersöka. Sen blev det på med kläderna och tvätta bort sömngubbarna, syresättningen idag 93 %, vikt 59 kilo.

Skulle ju vara nere på röntgen vid 08.00 och röntga hjärnan, spännande va, undrar om det verkligen finns något där. Blev nerskjutsad av en sköterska, och sedan sprutade de in lite kontrastmedel, värmer i hela kroppen, och man fick lägga sig på rygg med huvudet i en ställning, de satte lite skumplastbitar vid sidorna och en rem över panna så huvudet höll sig stilla.

Surrade och väste lite grann, gick bra att slappna av i andningen, och inget host och harkel, tog hela 4 min. så det hann ju inte hända så mycket. När jag sedan var klar så ringde de upp till avdelningen för att de skulle hämta mig.
Väntade en kvart men ingen kom, körde rullstolen ut i till kulverten och väntade ännu 10 min, visste ju att de delade frukost vid denna tiden, så de hade väl mycket att göra.

Nej, nu blir det ett gympapass tyckte jag och skolade in på rullstolsförarbanan, körde själv hem till avdelningen utan att krocka eller välta, när jag kom upp stod de som frågetecken och undrade varför ingen ringt, men det hade de ju, men den som svarade hade glömt att föra det vidare till den som skulle hämta mig, så de kan bli.

Nu skulle det bli gott med frukost, var väl visserligen inte den varmaste gröten men gott ändå. Bordet stod också dukat med ett par skålar med piller, och lite drycker.
Dags för antibiotikainsprut vid 10.00 och sen lite inhallation, slappade på sängen när läkaren kom in och undrade hur det stod till.

Kände efter, och inte riktigt lika bra i andningen som tidigare dagar, men flåsade ju inte heller, då berättade hon att provet de tog i morse kollade mina levervärden, och de var jättebra trots all den medicin som de trycker in.
Hon hade också hunnit kolla röntgenplåtarna, och de visade inte heller något negativt, allt ok.

Däremot skulle de ta mer prover på hur svampen reagerade i eftermiddag, ett par stick till i de blåa tentaklarna, och det kolliderade med min gympatid, så den fick vi hoppa över idag. Blev cykeln här uppe och lite hantlar på rummmet. Lita trögare idag, 4+4 min bara.

Till lunch serverades kebabpizza, och sen en timmes sov, va gött. Därefter började pådraget med 55 min droppåse och sen ett stick i armen, byte av påse och 20 min. sen vänta i 40 min och ett nytt stick, blev visst tre innan de hittade det "blåa guldet". och lite eftermiddagskaffe under tiden.

Kvällsmaten kom vid 17.00, Blomkålssoppa med skinktärningar och frallebulle. Och mitt i maten kom min stora dotter och hälsade på, med tidning och skraplotter, pratade en stund om lite ditt och datt, hon och Tobias skulle visst till stan i helgen, med trolig övernattning i Öjaby.

18.00 dags för tredje modellen av antibiotikan, men den tar ju bara tio min att spruta in.
Sen börjar kvällens lugn med lite kvällskaffe och ett lugnare tempo i korridoren, bara sköterskorna som delar mediciner. Då blir det korridorpromenad några vändor, innan lite TV-tittande och bloggskrivande.

Mycket tankar har snurrat i huvudet angående gårdagens mentala information och kommande förändringar som måste till för att man ska funka, Jag bara hoppas att jag ska klara att fixa det framåt, och att alla andra det berör också ska klara av tiden framför oss.

Avslutar med att den positiva vikt, tränings, matlustskänslan finns kvar och att jag mått hyggligt bra idag med.
Får se vad proverna säger imorgon, och så ska jag på efterkontroll med min fd. ögontumör vid 08.15.

Nu är det slut för idag, 3 timmar till väckning, sen sova igen.
Sköt om Er alla nu, Gud välsigne Er för jag hinner inte.   kram och tack för idag.





Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0