110921

Somnade igår tisdag vid ca 23.30. Fick min nattdos vid 02.00, sen låg jag och vände och vred på mig ända tills morgonen kändes det som. Sov nog lite emellanåt men hade tankarna på något som höll mig vaken.

Vet inte om det var att man hade en tid att passa på morgonen, skulle ju vara på ögonavd. på efterkontroll med mitt öga.
Vaknade till på riktigt vid kvart över sju med funderingar om att gå upp och duscha, men de skulle ju ta lite morgonkontroller och sedan skulle de ju köra mig till ögon, där jag skulle vara vid 08.15. Så jag kom faktiskt på det själv, varför stressa med den där duschen nu innan, när jag har hela dan på mig sen.

De skulle kolla om det fortfarande såg bra ut med den forna tumören, och den var fortfarande den forna, för allt såg perfekt ut.
Kändes givetvis skönt, framför allt att de kan kolla den här på hemmaplan nu, istället för att sitta och åka tåg till Stockholm en hel dag för 20 min. undersökning.

Tillbaka på avdelningen vid nio-tiden för att äta lite ljummen frukostgröt med ägg och macka. Plocka i sig mina pillrar för att sedan skulle det dit en ny pvk igen, Emma fixade det jättebra idag så det blev påfyllning vid 10.00.

Har mått bra i andningen hela dagen, men har varit trött hela dagen och då mest i ögonen, lite beroende på bedövningsvätskan som öppnar pupillen, man blir lite ljusskygg en tid efter.
Men vadå, här på hotellet får man ju vara trött och sova när man vill, nästan, så det behövdes väl en vilodag.

Till lunch var det fisk, gott. Somnade sen och sov till två, när de kom in och skulle koppla in de andra påsarna i armen, där fick de sitta och pluppa i en och en halv timme, sen var det klart för denna gång. Blev under tiden bjuden på kaffe, och det innebar nästan jämfotahopp in till toan.

Då ringde Linda och pratade en lång stund, hon hade blivit jätteförkyld, så nu var det ju perfekt att jag inte var hemma och blev nersmittat tyckte vi. Alltid lika trevligt.
Idag hade jag varit lat och inte letat upp cykeln, men jag tyckte inte jag kunde hoppa idag så det blev en runda på cykeln innan raggmunkarna till kvällsmaten.

Vid sextiden kom Anki upp, och hon hade lite utekläder med sig till mig, om ifall att det kunde bli en runda utanför portarna i helgen. Efter en stunds samtalande åkte hon sen hem vid sjutiden, då det blev fikatid för mig.

Proverna de tog igår såg jättbra ut enligt läkaren, de hade kollat levervärdena som låg perfekt även om de matar in mycket gift i kroppen just nu. Värdena och doserna mot svampen var också bra, för den minskar lite för varje prov. Så nästa tisdag kanske både bakterier och svampar har flyttat ut. Och då får nog ja också flytta ut härifrån.

Har varit en trött men jättebra dag, nu ska vi gå rundan och sen blir det tvätt och tand, kryp i säng kanske orkar läsa en stund. Väckning 02.00, sen ska jag sova riktigt inatt, för imorgon finns inga prover eller besök på agendan. Så nu ringer vi till John Blund.

Godnatt alla bloggläsare, älskar er alla,  ///



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0