110923

Fredag idag, skulle jag inte varit här, då hade det blivit besök i Ingelstad och dubbelsvågerns 50-årsdag.
Men han klarar sig utan mig, men jag blir inte bättre utan medicinerna, så ett enkelt val. Grattis på dig.

Nu till dagens händelser här på hotell strandvägen, vilka har varit ganska häftiga.

Började redan igår kväll vid 23.00, sköterskan kom in och skulle sätta ny nål, vi hittade ett bra kärl, blev värmedyna en halvtimme, och sen satt den direkt, men här va de tryck så det räckte till att blöda ner en hel del. Funkade kanon, även för nattens tankning, och perfekt hela dagen.

Vaknade vid sjutiden, låg och snoozade i nästan en timme, men de gjorde lite kontroller av syre och blodtryck under tiden, allt bra.
När jag sen steg upp och gick och tvättade mig, klädde på mig så blev jag mycket mer andfådd än tidigare dagar, satte mig och åt frukost, men trögt och jobbigt, vad har hänt nu undrar man?

När sköterskan kom in och frågade hur det var idag, så förklarade jag att det var jobbigt och att det har börjat kännas mycket sämre med flåset än förra helgen. Hade förslag på att det kanske var infekteringen i armen, eller något med inhallationer som vi ändrat lite på. Hon skulle prata med min läkare och sjukgymnasten.

Fick min antibiotika vid 10.00, men höll mig på ett högt varv fortfarande, även när jag höll mig still.
Läkaren kom in och började lyssna och kolla upp både lungor och armen, hon hörde lite pip i lungan, men bara lite. Däremot ville hon kolla upp en del saker. Blev omgående ett par rör med blod och lilla dosen antibiotika som också skulle tas prover på, fem rör blev det.

Först ut var armen som skulle ultraljudsröntgas så det inte blivit någon propp. Snabba bud, hann äta middag och sen i rullstolen och ner till röntgen, dörren stod redan öppen när vi kom, direkt in, och det gjorde ju att andningen blev än värre, men de menade ju väl, lugnade mig efter en stund.
På med klet och kana runt med scannern, hittade bara en liten ytlig sak som inte var någon fara med, bara att smörja vidare, skönt.

Vänta en stund, så kom de och hämtade mig, upp till avd. och när vi kom dit så var min kompis Tony där för att hälsa på, jättekul, hade blivit lite förvarnad.
Vi hann väl in på rummet och jag försökte varva ner lite för att kunna prata, tog väl fem min. innan de kom och skulle ta ett ekg, jaha, kunde väl knappast köra ut tjejen bara för att jag hade besök, så go on.

När hon var klar kom de in igen och då ville de köra mig till Ultraljud för att kolla hjärtat, men då såg sköterskan hur jag andades, så hon tyckte jag skulle lugna mig lite på sängen så tog vi det på måndag istället. Smart tjej.
Lugnade mig lite, så jag kunde fortsätta prata med Tony, gick en stund så kom lite mediciner och dos tre med antibiotika, de anslöt påsen till armen, 55 min. Så nu satt jag fast vid totempålen, och vi kunde fortsätta prata i lugn och ro.

Vi hade en mycket trevlig pratstund även om det var lite rörigt i början, sen gick Tony vid fyra-tiden, och precis efter kom det några igenkännande steg i korridoren, min älskade hustru Anki.

Hon hade varit på föreläsning om stress och oro med sitt jobb, och de han berättade stämde precis alla mina symptomer, kunde bara skratta åt det.
Hon var på väg hem från jobbet, så hon passade på innan hon skulle hem och göra sig iordning för lite trevligt restaurangbesök med jobbet. För ikväll skulle de gå på 4-krogar, och jag med om jag inte varit här.

Så kom läkaren in och berättade att det var bra med röntgen på armen, och att hon nu tyckte att vi skulle öka dosen på min tablett för hög hjärtfrekvens, så den gick ner lite till, samtidigt skulle jag testa med att inhallera fyra ggr. per dygn över helgen för att se om det blev mindre andfåddhet.

Hon berättade också att teamet här i Växjö skulle försöka få Lund till att ev. försöka tidigarelägga ev, operation.
och det var ju som musik i örat, även om jag hör lite dåligt.

Kvällsmat och sista tankningen för idag, sen bara lite piller och en shoot, det är ju fredag.
Gick lite i korridoren, men fick stanna och vila ganska ofta. Kollade lite TV, liggande på sängen, har faktiskt varit här ganska länge nu så funderar ju lite på hur det skulle vara hemma. Givetvis kul och mysigt, men också jobbigare eftersom orken inte är riktigt tillbaka, för här blir man bortskämd.

Linda och Erik samt resten av Telehagen Motorsport är på väg till Askersund för Rallytävling imorgon, hoppas det går bra för Er.

En fullfartsdag på alla vis, känns lite lugnare nu med allting, så nu tar vi några vändor i korridoren, vet inte om jag missat något idag, har varit lite mycket, för att om vädret tillåter tillbringa nån timme runt Växjösjön imorgon eftermiddag med Anki vid spakarna.

Jobbig dag med mycket bra initiativ av mina härliga läkare och sköterskor, de ska ha mig i gott skick innan de släpper hem mig. Tack.

Nu kelar vi på kudden och drömmer sött, så hörs vi imorgon och då är de bättre tror/vet vi.

Ta det nu lugnt med nattens festligheter, känns annars imorgon.   Kram på er ///






Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0