110924

Lördag, blev en avkopplande och härlig dag, med solsken i sinnet, och även ute.
Verkar av lugnet här på hotellet, som om alla såna där affärsresande och säljare inte bor på hotell på helgerna, väldigt tomt i korridorerna.

Det nattliga dambesöket fungerade bra, hon kopplade upp sig i armen och sprutade in vätskan, sen kände man sig nöjd för denna gången. Klockan var 02.00.
Vaknade sen vid 07.15 och kände mig riktigt pigg, låg och drog mig och lyssnade på radion en halvtimme samtidigt som jag inhallerade, sen blev det uppstigardags och morgontvätt.

Kontrollerna togs och de skrämdes lite, visade 87 % bara i syresättning och 92 i puls, konstigt jag kände ju mig bra, haha, maskiner kan också ha fel, testade igen och då var det 93% / 82 i puls.

Medicinerna kom in men ingen frukost, hade nu varit vrålhungrig i en halvtimme, fick vänta ytterligare en kvart, och då den kom så mådde jag nästan illa, fick sitta och smutta lite innan det gick över och man kunde börja äta på riktigt.

Fick ny portion med antibiotika i armen vid 10.00 och blev sen ganska trött i ögat, skulle vila lite, men somnade och vaknade inte förrän vid 12.00 när de kom med middagen. OJSAN.
Fisk och potatis, och en liten öl till detta, fanns inget vitt kvar. Mitt i maten ringde Anki och frågade om hon kunde komma in nu vid ett, för vi hade bestämt sen igår att vi skulle ta en runda runt Växjösjön.

Pratade med sköterskan, så vi flyttade fram nästa dos med antibiotika till 15.00, det gick bra.
Jag svidade om till bästa gåbort-kostymen och blev en civil människa, kändes ganska gott med egna kläder.
Nästan färdig när Anki kom, och Tobias var också med, Anna jobbade ju.

Hoppade ner i stolen och så bar det iväg, ute var det jätteskönt väder, och Tobias gick och hämtade Lowa och Milwa i bilen för de skulle ju också med. Oj de blev glada av att se mig.
Detta var den härligaste upplevelsen på många månader, tror vi tyckte det var jättekul allihop och jag hostade eller harklade mig nog inte mer än nån enstaka gång, känns mycket bättre nu, utan slem.

Rundan gick på ungefär en timme, och min chaufför fick ett ganska bra träningspass på att köra mig runt, väger ju över 60 kg nu.
Innan vi åkte upp så blev det lite lördagsgodis i kiosken, 1 Cola, 1 påse ostbågar, 1 chokladkaka, 1 påse bilar.

Lagom uppe blev det eftermiddagskaffe för mig, och Anki och Tobbe åkte hem igen, skulle klippa gräset och sen skulle ju Anna och Tobbe på fest. Frisörkompaniet firade tre år.

Antibiotikan, de kom in med påsen, och kopplade på, efter tio minuter började det läcka vid nålen, jaha dags igen.
Sköterskan hämtade stick och sprutvagnen, och försökte hitta något ställe där det inte redan varit ett hål, finns inte många sådana kvar nu. Hon testade 2 gånger utan att lyckas, tog in lite värmekuddar att lägga på.

Sen väntade vi i 20 min. innan det kom en ny sköterska, hon klarade det på andra försöket, så nu fortsatte vi tankningen. Gick bra, även nästa påse. nu kvällsmat, Chili con carne, Oj,,, Fem omgångar med antibiotika per dygn kräver sin mage, och nu Chili con carne också, gäller att vara försiktig med fjärtarna.

Ingen cykelträning idag, men får ta det imorgon. Hade ju fullt upp med intaget av kalorierna i lördagsgodiset, en helt underbar dag hitills, allt har varit bra, och tack för rundan min goa fru och svärson och hundarna.

Tittade på Postkoden och Fångarna på Fortet samtidigt som jag följde hockeyn på datorn, synd att Lakers inte kunde stå emot, men kommer ju mer matcher har jag hört. Värre för Färjestaden som låg under mot Brynäs med 1-4 när många av egna publiken buade ut dem och lämnade arenan redan efter 3 min in i tredje perioden.

Precis nu kom sköterskan in och fyllde på med nya drinkar. Härlig service från baren på lördagar.
Så nu tar vi botten upp så somnar vi gott fram till 02.00, när det hemliga besöket kommer.

Detta var en underbar dag........... mera sådana..  så ses vi snart. Kram på Er. ////





Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0