110925

Söndag kväll på hotellet. Har väl inte hänt så mycket idag.

Det började som en ganska bra dag, efter nattankningen så sov man till 07.15, då var det dags för inhallationen.
Snoozade en halvtimme och tog ett glas nyponsoppa, så jag inte skulle bli lika hungrig som igår tills frukosten kom. Frukosten kom strax efter åtta, så det var bra.

Däremot var medicinerna sena idag, verkade vara lite mycket att göra på några av de andra rummen, men de slank ner när de väl kom, och sen blev det antibiotikan vid 10.00.

Satt och löste lite sudoko och mådde ganska bra, fick sen en impuls på att leta upp cykeln och ta en runda, kändes som om det skulle bli lite jobbigt, men inte de, tog en 8 minuters tur i ett svep och var bara lite andfådd, men tyckte ändå att det räckte så, det var ju söndag. Blev inhallation efter det.

Dags att göra entré i restaurangen för middag, skinkstek med potatis slank ner med lite jobb, för nu hade andningen faktiskt börjat varva upp och bli jobbig när man skulle äta.
La mig en stund på sängen och försökte sova, men fick ingen ro, och efter bara en halvtimme så kom nästa tankning, och direkt efter den en till, 1½ timme droppade det in, och så kaffe under tiden som vanligt.

Gjorde ett nytt försök att sova så andningen skulle gå ner i varv, men då kom de in med inhallation igen, vi provar nämligen att inhallera 4 ggr. om dagen som en test över helgen.

Dags för kvällsmat därefter, hinner knappt pinka idag, Jättejobbigt att äta för nu var det uppstressad blandat med lugn andning, tog nog 30 min att få i sig två crepes. 3 sek. efter sista tuggan stod nästa antibiotikan på tur, bad sköterskan vänta lite så jag kunde lugna mig, gick bra för tog hon rast innan.

Anki ringde och berättade att hon klippt ner växter i trädgården idag, och även hunnit med att vara i skogen och hämta hem trattisarna som stod där och väntade. En rejäl korg full. Hade ju inte hänt så mycket med mig idag, blir ju mer svar imorgon när läkarna är tillbaka, och då ska de vanliga proverna till Lund också tas.

När det sen var dags för att tanka så funkade inte påfyllnadsröret, det läckte ut. Bara att hämta stickvagnen för henne och försöka hitta ett ostucket ställe för att sätta en ny, det fixade hon (Anna) på första försöket. Duktigt gjort. Sen blev det in med grejerna i armen.

Jag upptäckte sen att armen blivit lite svullen och aningen värk i den, kollade lite noga och då såg man att det hängde som en påse vätska innanför skinnet på underarmen, den gamla nålen hade troligen läckt även utanför kärlet och in under huden, alltid någon ny överraskning, man är som ett Kinderägg.

Efter dessa små episoder, vid 8-tiden så lugnade sig faktiskt andningen och återgick till den lugnare sorten.
Ringde hem och sa godnatt och berättade att det kändes lugnt nu.

Nu är klockan 22.40 och jag tror jag ska försöka att lägga mig redan nu, fast jag är inte en gnutta trött, får nog försöka läsa lite kanske.
Imorgon blir det en ultraljudsröntgen på hjärtat, ska kolla lite bara.

Sov Gott alla mina goa vänner, så hörs vi imorgon, kanske snart blir bättre och får åka hem, kan väl inte lösa räkningen annars.   Kram ////




Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0