110926

Idag är det en hel del mer som rör sig på hotellet, än var det var i helgen.

Nattens påfyllning gick bra, och sen blev det en god nattsömn fram till klockan visade 07.15, kände mig pigg och vätskan i armen hade minskat under natten.
Nu togs det kontroller, blodtryck 150/110, fullt ös verkar det som, syret på 92% och tempen bra. Vikt=59,6.
Så nu är det en stor frukost som gäller för att passera 60 kg. Blir sen fem rör för de vanliga proverna till Lund.

Medicinerna in, och en omgång i armen vid 10.00, för att sen slappa lite förmiddag en stund, i väntan på besked om när jag skall upp till fys. lab för ultraljud på hjärtat. Anki ringde och kollade hur det var idag.
Då kommer min härliga läkare in och berättar att proverna sen i fredags såg bra ut, alla värden var helt ok.

Så nu blir det till och med imorgon med intravenös antibiotika, sen tar de bort den för bakterierna som de nu troligen har dödat.
Den andra mot svampen skall de diskuttera hur de ska gå vidare med, får besked i em. Blir ganska säkert en tablettform så hon tror att jag skickas hem till helgen senast.

Så kom de in och meddelade att de fått tid för ultraljudet, ska vara där vid 12.30, så det blev snabbmiddag innan och sen chaufför tiil Fys. avd.
Väl där kom man in direkt och sen höll de på i nästan 1 timme med lite paus emellan, gick bra med andningen bara jag fått pusta ut lite i starten.

Blev hämtad, och då passade vi på att ta en raggarrunda till apoteket för att göra lite inköp när vi ändå var på rymmen från avdelningen.
Tillbaka på plats var det dags för 1,5 tim. med påsen i armen och lite fika. Tog det lugnt fram till kvällsmaten, Pytt i pannna.

Läkaren kom då tillbaka och berättade vad som hänt, Hjärtat var i perfekt skick, hade bara lite bråttom ibland, så nu höjde hon lite på hjärtlugnande dosen för att det skulle varva ner lite till, bara hoppas det inte saktar ner för mycket.

Berättade också att de hade en antibiotika i tablettform som skulle fortsätta svampbehandlingen i ytterligare 14 dagar, men lite osäkra på hur den funkade, och hade någon biverkning som kunde påverka synen men jag fick inte reda på hur, men blev som vanligt igen efter behandlingen.
Fick väl inget hembesked men före helgen verkade det som.

Anna ringde och undrade hur det var med mig, och det var ju bättre idag, kul att kunna säga det igen.
Lite trött i ögonen, vilade en stund.

Sen kände jag igen stegen i korridoren, det var Ankis, roligt att se henne och vi pratade bort en timme drygt, hon berättade att jag fått kallelse till Lund för 6-års kontroll i början av november och samtal med läkaren där. ska bli intressant.

Har haft en måbradag idag, och så verkar det ju som att denna hotellvistelse lider mot sitt slut, utcheckning snart.
Men eftersom känslan är att jag mår betydligt bättre nu, utom vid vissa tillfällen där det gamla kommer tillbaka.
Hoppas att nya krafter och kilon på kroppen, lite ändringar bland mina mediciner och fysisk träning så mycket man orkar, samt mental träning, med instinkten "jag kan".

Slut för idag, sista natttankningen inatt.   kram och fram med sommarkläderna igen, kollar just vädret för kommande veckan.  Ha de gott   /////





Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0