110929

Detta var den lugnaste dagen på detta hotell sedan jag kom in, och det var skönt.

Morgonen flöt på, med början 07.30 så blev det inhallation och kontroller, bra värden idag också. Fick i mig ett glas nyponsoppa innan de kom med frukosten, satt och tog det väldigt lugnt med ett sudoko bredvid mig medan jag åt.

När sedan pillrarna och sprutan satt i magen, så var det förmiddag utan något att passa, blev till att betala en del räkningar via internet. Finns sådana även om man ligger på lasarettet, kunde det inte gå på frikortet då.
Var ute i korridoren och gick några rundor, funderade på hur man skulle göra imorgon, vill ju åka hem, men är jag och kroppen redo.

Idag blev jag insatt i hur det kan bli problem med mediciner för inlagda patienter. Eftersom de var tvungna att byta min svampmedicin till en annan sort p.g.a. att den inte funkade ihop med mina andra.

Då kan man inte gå ner till apoteket och hämta ut dessa, utan måste beställa dem via en inköpscentral, vilket tar ett par dagar innan man får dem, lite synd om patienten som inte kan börja sin medicinering.

Då tyckte jag att läkaren kunde skriva ut receptet till mig, så blev det, så jag hämtar ut medicinen på apoteket och lämnar den till sköterskan som ger den till mig, så fick man igång behandlingen.

Efter lunch kom Anna och hälsade på, hon hade varit och fixat håret i stan, så hon körde mig ner till apoteket och så fikade vi på vägen tillbaka. Stod lite energishot och ett par alvedon på bordet när man kom tillbaka, lugnt nu sen antibiotikan är borta.
Anna åkte och jag vilade en stund innan det var dags för dagens träning, skulle ju bli lite sjukgympa idag också.

Anki ringde och kollade läget, och undrade om och när jag kom hem. Troligen fredag kväll, som jag känner mig nu, kanske ev. väntar tills lördag förmiddag. 

Idag valde jag att bli skjutsad dit istället för att som i tisdags gå dit. Kändes helt rätt, för nu gick det hur bra som helst att cykla 4+4 min, och körde faktiskt igenom hela programmet som jag fixade innan sommaren, men gick lättare idag ändå. Kändes kanonroligt.

Kvällsmat och ett samtal med läkaren som berättade att hon inte hunnit läsa om spirometritestet ännu, och att jag skulle ta prover på torsdag nästa vecka för att se så inte svampmedicinen hittade på något. Hon skulle kolla upp läkemedelslista och recept imorgon, samt göra klart för utcheckning för denna gången.

Kvällen ramlade iväg och helt plötsligt var det kvällskaffe, medicinleverans och bloggdags.

Nu blir det inte mer påfundigheter denna kväll, ska bara ta nån runda i korridoren, sen kelar vi med kudden tills imorgon, och drömmer sött, det kan ni också göra tycker jag.

Godnatt och hälsa John Blund om han kommer,  kramizar //////






Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0