120326-120401

Måndag den 26/3
Oj, då var det idag det nya beteendet skulle börja.
Klar med morgonsysslorna redan vid niotiden. Tog mig sen för att montera ett nytt magnetlås i en garderobsdörr som inte ville hälla sig stängd, det gick, med pauser och lite vila.

Blev till att äta lite lunch, och sedan kaffe på maten i solen på altanen, så gott, glömde faktiskt bort att man är sjuk när man satt där och njöt.
Slut på njutet, dags att börja röra sig, körde mina övningar och gick ca 100 meter med lite pauser.

Vilade sen en stund på sängen, kvällsmat när Anki kom hem. Kvällen kändes bra trots lite svamp och slem just idag, det var längesedan jag mådde så bra en hel dag.

Tisdag den 27/3
Fortfarande lite långa ligg i sängen på morgnarna, redo för dagen vid 10.00
Känner mig mycket bättre på många vis just nu, kan inte säga vad som är bättre, men känslan är sån.

Har inte så ofta de där panikandningarna nu, lugnare andning, lite mer ork.
Träningen och det underbara vädret gör nog sittt till, kan vara ute i flera timmar, vilket bidrar till att man blir piggare, och allt känns mycket roligare. Men för den skull finns även downperioderna ibland.

Annars funkar det bra just nu efter omständigheterna, man är ju inte precis bortskämd med att må bra nu för tiden. Bra kväll och somnade gott efter lite snurrande i sängen.

Onsdag den 28/3
En bra dag igen, har nog varit 2 i rad nu, börjar bli bortskämd.
Kommit upp ur sängen i tid också, nu har dagarna helt plötsligt börjat bli långa. Mår bäst på förmiiddagarna nu, lite tröttare på eftermiddaggarna.

Eftermiddagsfika på altanen, lite kyligare idag, men gick några rundor och gjorde lite övningar så blev det varmare. Pustigt och jobbigt vid kvällsmaten efter att jag vilat en stund.

Blev allt bättre framåt kvällen, blåste bra värden i min spirometri idag, somnade gott efter en fin dag.

Torsdag den 29/3
Bra start på morgonen, lite huvudvärk idag.
Förmiddagen bra, tog kaffet på trappan på framsidan, sittande på en filt och gottade mig ii solen nästan en timme.

Vilade en stund och åt sen lite lunch. Sjukgymnasten kom vidd 14.00, så då blev det ett gångpass på gatan, 150-200 meter i etapper.
Kyligare idag, så det var gott när man lyckats kämpa sig upp för trappan och kom in, tog visserligen en lång stund att varva ner idag.

Men efter att vi suttit och pratat en stund efter, så kändes det skönt att ha varit ute.

Fredag den 30/3
En slapparfredag, mår fortfarande hyggligt bra, mindre trött, ska bar försöka att få andningen att hålla sig lugn också.

Verkar som träningen gör nytta, känner mig starkare och piggare. Finns en trötthetsperiod vid 2-tiden, och vid 5-7 tiden. Piggnar oftast till sen framåt kvällen.

Försöker också att hålla mig från sängen på dagarna så mycket det går, får räcka med en timme ungefär, och det funkar så där. Gör så att man sover bättre på nätterna.

Kvällen blev ett liv med Let´s dance, och en kaffe med lite kex och ost.

Lördag den 31/3
Idag är det starten på rallysäsongen, svärsonen Erik ska köra i Simrishamn, så Linda och Anki ska dit.
Jag orkar inte detta ännu, så jag håller mig hemma och kollar resultaten via internet.

Det var nog tur det, för hela förmiddagen var jag helt kass, trött och frusen, ville inte kravla mig upp ur sängen.
Blev i alla fall tvungen till slut, kunde ju inte ligga där.

Blev bättre när man kommit upp och fått i sig lite mat, och kaffe. Mita ringde och frågade om jag inte skulle med på Jockes, brorsbarnets 18- årsfest, men nej det fanns ingen kraft till det, vill inte utmana ödet med att vara i för många folksamlingar nu när jag äntligen blivit av med alla infektioner.

Hasse kom bort och pratade och bjöd på en öl på kvällen, sen kom Anki hem från rallyt vid halv tio.
Kröp i säng vid halv tolv. Somnade snabbt efter en ganska jobbig och trög dag.

Söndag den 1/4
Idag ska man luras.
Jag mådde kanonbra och sprang runt i trädgården och skrek April April.

Slut för denna veckan, kram på er alla.



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0