120406-07

Långfredagen 6/4
Vaknade i ett väldigt dåligt skick efter att varit uppe ett flertal gånger inatt, blåsan måste ha krympt.
Fick be Anki om hon kunde leverera ett glas nyponsoppa och en macka till sängen, så det blev frukost på sängen.

Huvudvärkstablett, samt allt det andra i pillerväg som skall in, blev kvar i sängen till halv elva innan jag startade igång action påklädnad och uppstigning, en procedur på ca. en halvtimme.

Hade bestämt att vi skulle åka till Urshult och gratulera svägerskan Ingegärd som växt till sig ett år sen sist.
Piggnade till mer och mer, så vid halv ett när vi skulle åka kände jag mig riktigt pigg. Tog på mig skor och jacka, pausade en stund, sen kunde jag gå ända ut till bilen utan att stanna och vila, = 7 meter.

Klarade av att vara med hela eftermiddagen, åkte inte därifrån förrän vid tjugo över sju.
Undrar om det var den goda påskamaten eller det trevliga sällskapet som gjorde att det funkade, eller kan det ha varit ölen. Trevligt var det i alla fall. Tack.

Däremot när vi skulle åka så var det jobbigt, tröttheten smög sig på, men Anki körde ju så jag försökte vila på hemresan. Gick bra att gå in från bilen också, sen blev det Let´s Dance, ja på TV-n inte jag och Anki alltså.

Kvällen blev ganska högandad, och trött i ögonen, men ändå hyfsat bra, lite gnäll bara.
Kröp i säng vid 23.00.
Ändå en bra dag, bara för att jag kunde kravla mig utanför huset.

Påskafton den 7/4
Sovit som en stock inatt, från kl. elva till åtta i ett streck, gu va gott.
Kom igång tidigt idag, frukosten på bordet vid halv nio, sen mediciner och inhallation.

Funkade inte så bra med andningen idag, varvar upp för minsta lilla, men är sviterna sen igår så det är bara att kämpa sig igenom.

Blev ingenting gjort på hela dagen, bara sitta och ligga och gå runt och pusta och gnälla. Tur att Anki kunde sticka iväg till gymmet och träna lite så hon slapp höra mig en stund.

Blev inte mycket bättre framåt kvällen heller, blev sitt i fåtöljen med ett öga på TV-n och ett på datorn, blev lite skelögd, men vadå, kan ju va bra att stå mitt i veckan och se båda söndagarna.

Somnade gott när sängen väl släppte in mig framåt 23-tiden.
Nu blir det inte mer idag, Kram och äggtoddy. Hörs snart igen.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0