120408-09

Påskdagen den 8/4
Kändes skönt efter en god nattsömn att stiga upp till dukat frukostbord, om än lite för tidigt för min del (08.00).
Kom igång bra idag, bara magen som har sina idéer, men vadå. Har ju krämpor och problem med allt annat så jag kan väl skona någon annan som annars skulle haft det.

Jag var ute och gick en liten runda, och stod och sällskapade Anki när hon grejade i trädgården.
Gjorde mat till oss medan Anki tvättade bilen.

Sprang på toa i tid och otid, verkmästaren i magen jobbade hårt denna dag också, hade mycket att skyffla ut.
Kvällen gick bra, magen lugnade sig lite, andningen var lugn.

Spelade till och med bingolotto, det var annars ganska längesedan, men inga vinster denna gång.
Bra dag förutom magproblemen.

Annandag Påsk 9/4
Vaknade helt utslagen på morgonen, efter en natt med många besök på toan, och mycket slem och hosta, tufft med andningen hela natten och även nu på morgonen.

Blev näringsdryck till frukost i sängen, tog mig upp vid 11-tiden och fick i mig en macka och lite kaffe, kändes bättre med en gång.
Typiskt, bara för att barnen och deras respektive skulle komma hem och äta påskbuffé ala Anki, Jag så var det verkligen, för även om jag i normalt skick inte kunnat hjälpa till med så mycket, så blev det än mindre gjort idag.

Vid 14.00 kom våra gäster, och då kände jag mig ganska ok. Det var faktiskt kul, så man kunde vara med.
Hade matlust, kan ha berott på att det var så jättegott, du är bäst i världen Anki. Trevligt sällskap gör också susen. Fikade och skvallrade lite innan de åkte hem till sitt, och vi slappade till framför TV-n.

Denna kvällen blev inte så bra, magen satte igång med inbördeskrig, magknip och illamående, satt ihopkrupen
i fåtöljen och då släppte det lite, men så fort jag försökte ta mig upp så var det dags igen.

Kämpade på tills man tagit sina mediciner, sen bara en liten stund efter blev det sängen.
Imorgon kommer sköterskan och tar prover så då ska vi höra med henne, och ringa till mottagningen och se vad de kan erbjuda.

Nu är Påsken slut för i år, snart Valborg, kram på Er vi hörs ///////




Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0