120414-15

Lördag den 14/4
Kom upp ur sängen vid 08.00, för då var frukosten klar, tvätta av sig lite nattadoft och på med morgonrock.
Efter intagen frukost tillbaka till sängen för övriga intag och lite slapp.

Vid halv tio kom Erik och Tobias för de skulle liksom Anki hjälpa Peter och Emma att flytta till sin nya lägenhet, jag skulle också med, för någon måste ju vara ivägen eftersom det inte finns några småttingar nu, som skötte det.

Höll på tills klockan var halv fem innan vi åkte hem, då började det bli riktigt jobbigt med andningen, tog en stund att ta sig ut till bilen, och även en stund in i huset när vi var hemma.
Lite vila och sen en bakad potatis med röra så var man tillbaka igen.

Tittade på TV tillsammans med Anki, gick bra fram till halv elva innan John Blund dök upp.
När jag sen skulle försöka somna så bubblade det upp en massa icke önskvärda känslor och tankar, kanske berodde på övertrötthet. Somnade till slut efter att pratat igenom en del med Anki då hon kom och la sig.

Söndag den 15/4
Var väl lite sliten idag, men tog mig upp till frukosten, iklädd morgonrock för att sedan göra ett försök att duscha. Först medicin och inhallation, sen 2 timmars uppladdning innan det var dags att leta sig ner i duschen.

Efter duschen gjorde jag lite tolv-kaffe som jag bjöd Anki på ute på trappan i solen. Gick sen ut och gick en liten runda samtidigt som jag kollade in Anki när hon körde mossrivaren. Detta var ju hennes åttonde jobb minst sedan hon steg upp. Man får lite abstinens när man inte klarar att fixa till mat alltid, men idag gick det, förutom lite hjälp i slutet.

Måste skriva vad min kära hustru hunnit med, Dusch, Göra frukost, ladda tvättmaskinen, dammsuga, torka golv, tömma kattlådan, tvätta bilen, köra mossrivare (1000 kvm), åka och byta till sommardäck, äta middag som hon fick hjälpa till lite med, räfsa halva tomten och avsluta med att åka på rallymöte. Satte sig i fåtöljen vid 20.30 för att få vila kväll. Hur orkar hon ?

Fungerade annars jättebra för mig hela eftermiddagen och kvällen, berodde nog på mycket frisk luft och lite ansträngning.
Linda kom hem från Luleå där hon varit på bilsportkonferens hela helgen, sen kom Erik och hämtade henne.

Tack för denna helgen, kram på er///


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0