120419-22

Torsdag den 19/4
Lite oroligt med pinkeriet inatt, kan bero på lite sent kvällskaffe igår kväll.
Kom upp vid halv nio, avtvättning, shot och sen inhallation, slappade lite efter den, för att sen äta frukost och lite piller. Tog kaffe och en titt i tidningen.

Ring-pling på dörren, vem där.
Jo där stod sjukgymnasten och tyckte att vi skulle ut och gå en stund. Som vanligt hade jag nog blandat ihop dagarna, trodde inte hon skulle komma förrän imorgon.

Blev ju mycket bättre idag för vädret var ju bra, så vi promenerade, vilade och pratade i ungefär 40 min ute i friska luften, förflyttade mig kanske totalt 200 meter.

Fyllde på med energidryck och en timmes vila, sen kändes det riktigt skönt att ha varit i rörelse.
Blev en bra kväll efter en bra dag.

Fredag den 20/4
Vaknade lite i åtta, men snoozade under goa täcket en halvtimme innan jag steg upp, medan jag låg där så kom Peter för att lämna in 2 st katter som skulle vara här på semester över helgen.

Magen ville ha mat, så det blev gröt så fort jag kommit upp. Hade precis ätit klart när lillasyster Mita ringde och undrade hur det var med mig, aviserade att hon tänkte komma och hälsa på mig på onsdag.

Slappade en stund på sängen innan jag skuttade ner i duschen, kom in och skulle klä av mig, då ringde telefonen igen, poppis idag, det var min chef som ringde och frågade hur det var med mig, vi pratade en stund och det är alltid lika roligt när de hör av sig från jobbet.

Dusch och påklädnad, vilket tillhör bland det jobbigaste man måste göra, så då blev klockan halv ett.
En stund vid datorn, sen dags för lunch, lite sen kanske, 14.30.

Anki överraskade med att ha köpt hem varsin räkmacka till kvällsmat, den intogs med ett glas vitt vin och stor njutning, det var jättegott och trevligt, så nu mådde kvällen bra.
Linda och Kalle Pettersson kom förbi nån minut.

Lördag den 21/4
Skaplig start men inte så bra som de senaste dagarna. Fukosten framdukad av Anki, övriga morgonbestyren avklarade vid 09.00.

Linda och Kalle kom och skulle starta igång hennes bil, som helt plötsligt inte ville starta igår kväll. Hon provade med startkablar, då startade den till en stund, men dog direkt när hon tog bort kablarna.
Då såg jag att jordkablen på batteriet inte satt fast riktigt, hon drog åt den och sen funkade bilen perfekt.

Anki var ute och räfsade gräsmattan, och Linda och Kalle tvättade bilarna. Jag tyckte det var lite kyligt ännu så jag höll mig inne, det tyckte Kalle också så han kom in till mig och lekte med Playmot.

Fixade till lite halvtolvfika istället, efter det så gick jag och vilade. Linda kom in och gjorde köttfärssås och spagetti till middag. Jättegott.

Dags att göra sig redo för att åka på kaffekalas till Jesper i Furuby, han blev lite äldre. Kaffe och jättegod tårta.
Jag mådde bra och hade ork och bra andning hela eftermiddagen och in på kvällen.

Blev lite negativkänslor innan sängdags, berodde förhoppningsvis på trötthet.
Men en helt ok dag.

Söndag den 22/4
Pigg som bara den vid 08.00. Kläder på och frukost, inhallerade, piller och sen lite ligg på sängen så man inte blir chockad.

Anki körde högtryckstvätt, tvättade allt, plattor, staket, altan. Jag var faktiskt med ute och rörde mig lite, försökte plocka lite i garaget, gick så där. Andningen kändes hyggligt bra, kunde gå runt lite stilla.

Gick in för att sköta om kaffebryggaren lite, blev fika på trappan, solen värmde gott.
Vilade en stund innan jag började göra middag, gick bra i början men blev jobbigare hela tiden, fick sätta mig på stolen och pausa ofta, men jag fixade fram lite fläskkotlett med hasselbackspotatis, sås och grönsaker.

Andningen kändes lite tung och jobbig framåt kvällen, så efter fikat och mina piller påbörjade jag nattningen, tog lång tid innan man var på plats i sängen, och äntligen kunnat varva ner andningen.

En rolig och händelserik dag, men inte bra kväll.
Nu blir det inte mer skrivet idag, måndag, tisdag kommer imorgon, kram /////

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0