120423-26

Måndag den 23/4
Klarvaken tio i åttaidag, en måndag. Däremot kändes det tungt och jobbigt med andningen.
Inhallerade direkt på morgonen innan frukosten, för att se om det lättade lite i andningen.

Höll mig sen stilla vid datorn en stund på förmiddagen, var ute och tog lite luft för att fukta till luftrören kanske.
Åt lunch och vilade 1 timme på sängen, tog mig sen an motionscykeln en stund, en väldigt kort stund, för det var faktiskt riktigt jobbigt, får nog gränsla den oftare kanske.

Blev lite kvällsmat, kroppkakor orkade jag koka till.
Kvällen var fortfarande tung, Jag placerade rumpan i fåtöljen som vanligt, Anki körde strykjärn.
Ingen bra dag idag, men inte ovanligt efter helgen, kostar energi att ha lite trevligt.

Tisdag den 24/4
Ingen bra natt och inte morgon heller. Trött, helt slut, mycket svamp och slem idag.
Tog mig ut i köket för att få i mig lite nyponsoppa, så jag fick snabb energi. Började snurra till lite i huvet, så tog mig tillbaka till sängen. Låg kvar en kvart ungefär innan det blev kläder på.

För idag ska sköterskan komma och ta prov. Bara för att jag skyndade på mig lite så kom de inte förrän vid elva.
Slängde mig på sängen en stund för Anna och Linda var på ingång som lunchsällskap, jag hade tänkt att jag skulle ha pannkakor klara när de kom, men andningen var inte överens med huvudet.

Anna kom först, så hon fick vinstlotten att göra pannkakor, vi åt och därefter blev jag faktiskt lite piggare, antingen mat eller sällskapet, kanske bådadera. Flickorna stack till stan en runda för att sen komma tillbaka.

Jag vilade middag, när de kom tillbaka så fixade Anna lite med Lindas hår, innan hon fick leta fram stora ullsaxen för att försöka få till lite anständighet i mitt huvud.

Kvällen blev inte så bra, för det kom en dos med huvudvärk, och ingen matlust trots att jag kände att energin var uttömd. Tack min underbara familj som kämpar för mig.

Onsdag den 25/4
En kanonmorgon efter en mycket bra natt, sovit hela natten till halv åtta.
Steg upp, spolade svampen bort, tog en shot, och kröp ner i sängen igen för morgonmys med Astrid. (katten)

Tog mig lite mod och gick ner och duschade, sen kläder på, var jobbigt som vanligt, Frukost och mediciner.
Mita skulle komma vid lunch med något gott, fika och lite prat.

Det blev mycket prata, och fick höra en del som jag inte trodde att omgivningen hade lagt märke till, men det var både bra och mindre bra saker, så de behåller jag för mig själv. 

Mådde lite skit hela kvällen, inte gott att äta, huvudvärk, magen och andningen stressade iväg, Många funderingar i huvudet orsakade väl en del kanske. Somnade gott efter en stund. Ok dag ändå.

Torsdag den 26/4
Upp vid sex för att tömma blåsan, snabbt tillbaka under varma täcket, va trött men kunde inte somna om.
Strax efter sju somnade jag och vaknade halv nio.

Steg upp och satte igång med mitt arbete för att kunna vara med er, alltså medicinering och inhallation, mat och näringsdrycker. Satt vid datorn en stund innan det var dags för lunch, vilade och ny inhallation innan sjukgymnasten skulle komma vid halv två.

Regnade ute så det blev ingen gårunda idag, utan innegympa med mest träning av munlädret.
Andningen är tung och jobbig hela tiden, kändes lite bättre efter att Anki kommit hem och vi hade ätit lite kvällsmat.

Hände inget speciellt denna kvällen heller, känns jobbigt när man inte orkar göra något utan att det tar emot med lufften direkt. Ingen av de bra dagarna.

Nu är det tröttsamt i ögonen, så vi stannar där, sköt om Er. Kram till er alla//////


 



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0