121130 Mot Växjö

Fredag den 30/11

 

Somnade gott vid halv tolv i går kväll och sov till 06.00, kändes så där denna morgon. Vet ju att det beror på att de skulle röntga och sen resan hem, hur jobbigt det skulle bli.

När jag försökt fått i mig något till frukost konstaterade vi att röntgen vid 9.45 funkade inte idag med min andning. Så den avbokade de.

 

Ville inte lugna ner sig, utan det flåsade på ganska bra, försökte vila lite på förmiddagen och diskutterade om hur det skulle bli med hemresan.

Kändes riktigt jobbigt, men nu hade de en plats på avd. 5 i Växjö så då bestämde läkarna att jag skulle dit, för hem insåg även dom att jag inte skulle klara.

 

Blev liggande transport med ambulans så det beskedet lugnade ju mig en del. Hade lite snack med läkaren om att fått vara kvar en tid till i Lund, men han tyckte att vi skulle försöka ta steg ett mot att kunna komma tillbaka hem, då var det viktigt att ta detta steget nu, för att påbörja mat, dricka och träningssnack med hemtjänsten.

 

Åkte halv två från Lund och var i Växjö vid halv fem. Tog en stund innan man lugnade sig i bilen, men funkade efter några minuter. Däremot blev man akut kissnödig efter 10 mil ungefär, även om jag trodde jag förberett detta innan.

 

 När jag frågade om han hade någon kisseflaska i bilen letade en stund men hittade ingen. Då kom paniken, andningen gick i taket och det varade nog en kvart, under tiden hade en annan ambulans som också var på väg till Växjö kommit, de hade flaska. Så sen fortsatte vi hemåt, och sista delen gick riktigt bra.

 

Blev uppkörd till avd. 5 och där hälsade de mig välkommen som vanligt, alltid lika trevligt mottagen.

Fick mitt R-rum som nu börjar bli en vana. Men nu var man trött, så maten tog en bra stund att få i sig, sen kom Anki upp med lite saker och sig själv vilket kändes helt underbart, att bara se henne.

 

Kvällen blev musik, X-faktor blandat med lite tupplurar, kröp ner när röstningen var slut, somnade ganska omgående.

 

Så var resan hem till Växjö, kram på er


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0