121201

Lördag den 1/12

Nu har vi kommit in i december, och börjar längta efter tomten. För efter jul så blir de sista testerna inför retransplantationen, är de ok så startar utredning och förhoppningsvis upp på listan, men det krävs också att jag bygger upp mina muskler och vikten ska upp minst 5-7 kg. För idag när de vägde mig så visade lasarettsvågen på 52,2 kilo, inte mycket BMI där inte.

 

Dagens händelser har varit ganska slappa, trött sen igår och lördag på hotellet är ju ganska lugn.

Fick frukost vid åtta och sen plockade vi i oss mediciner och vilade på förmiddagen. Kröp i kläderna vid halv tolv.

 

Anki  och Linda ringde och pratade en stund, men blir lite ansträngd när man pratar, så det blir snabba ord. Peter kom upp och hälsade på eftersom de är i Växjö för att spela curling imorgon.

Anna och Maja och Tobbe skickar gos-sms, med härliga kort på gosungen.

 

Har ätit så min mage håller på att spricka idag, skillnad på maten i Lund som inte tjänar som människoföda, i alla fall inte om man ska äta upp sig 5-6 kilo. Underbar mat i Växjö.

 

Tyckte jag skulle gå på toa, så jag förberedde mig att flytta över till rullstolen och ringa på klockan, men kände att det skulle ta för lång tid innan någon kom så upp i sängen med fullt blås i andningen för att få tag på flaskan, fick tag i den och kunde kissa.

 

Men under tiden blev det en riktig hyperventilering som höll på i en kvart utan att jag egentligen visste var jag var, kändes som man inte skulle reda ut det, men finns nog en spärr någonstans som slår till i sista sekunden så man lugnar sig.

 

Nu är klockan 22.38 och känns ok igen, ska borsta lite tänder och sen krypa ner,

 

Sov Gott och kelas gärna med varandra, så tar jag kudden. God Natt


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0