121202

Söndag den 2/12

Blev inte så trevlig avslutning på gårdagen, innan jag skulle krypa ner bad jag om hjälp till toa för att kanske slippa en nattrunda, gick bra dit, men när jag kom in på rummet så kom en ny panikare, som tog alla krafter trots att sköterskan satt och försökte lugna mig tog det en 10 min. innan det värsta var över. Kom sen ner i sängen och efter en stund kunde man somna med lugn andning.

 

 

Vaknade vid sex-tiden och kände mig lite seg, efter att tankat flaskan så somnade jag igen och sov till strax före åtta då de kom och tog lite prover och levererade frukosten.

När man sen fått i sig allt så somnade jag till igen, sov mellan tio och halv tolv. Mornade sig innan de kom med lunchen och var på toa och tillbaka utan att få någon attack, kanske är bättre idag.

 

Anki kom vid lunchtid med nybakade pepparkakor och lussekatter, men jag var ganska trött och hade ätit så mycket så jag mådde lite illa, men vi pratade en lång stund angående lösningarna som måste lösas för att jag ska klara av att vara hemma själv på dagarna.

 

Dagen har varit tung och trött, men inte mer än vanligt, imorgon måndag kommer ju läkare och sjukgymnasten att vara här, sen ska vi prata med dietist, kurator och ev hemtjänst eller rehab under veckan.

 

Just nu känner man sig som en åsna mellan två hötappar, ska det verkligen gå att jobba tillbaka vikt och muskler, eller kommer det att fortsätta på detta jobbiga sätt som nu.

Ska se vad experterna kan komma med, under kommande vecka.

 

Detta var vad vi hade och bjuda på idag.  Kram på er.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0