121204

Tisdag 4/12

Sov klockrent från halv tolv igår till klockan 07.15 i ett streck. Var jätteskönt, kände mig hygglig i andningen tills toatransporten var ett måste, blev lite ansträngt en stund. Men idag var det sent med frukosten så man hann varva ner.

 

Vid 10.00 kom dietisten in och pratade om allt man skulle äta för att öka i vikt och få lite mer ork i musklerna. Jag visade min mage och även hon konstaterade att det fanns alltså ingen möjlighet att få ner dessa mängder mat/dygn.

Skulle man sen också göra allt attraktivt att äta så får man anställa både kock, konditor och kallskänka, annars skulle stackars Anki jobba flera timmar på kvällarna för att förbereda mat och mellanmål och efterrätter till mig.

 

Känns som hon har andra saker med högre prioritet som måste göras på hennes tid utanför det ordinarie jobbet. Samtidigt är det mer mentalt jobbigt för henne att hela tiden fundera på om jag klarar mig när hon är på jobbet, så hon skulle behöva en hel del egen tid att få koppla av på.

 

På eftermiddagen kom sjukgymnasten in och körde lite övningar med armar och ben, kändes faktiskt redan idag, andra gången vi tränade så kändes det faktiskt lättare.

Andningen har också haft två pass idag när det varit lugnt och skönt att andas, härligt. Sen att dessa två pass kanske var en femtedels tid av det hela, behövs inte långa stunder för att man ska glädjas nu.

 

Imorgon blir det kuratorsnack, och på torsdag vårdplanering med kommunen.

 

Har mått ganska gott ikväll, nu dags för toa, och sen krypa ner lagom till nyheter och sport.

Mina älskade vänner, sköt om Er, kram


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0