121205

Onsdag den 5/12

Efter en bra nattsömn fortsatte dagen med en hel del aktiviteter. Andningen gick väl på halvsnurr, inte så ansträngd men ändå inte lugn.

 

De hade bestämt att de ville ha lite upphostningsprov för att försöka hitta bakterien, så sjukgymnasten kom vid 10.00 och körde inhallation och andningsövningar för att få loss slem och skräp. Då är det ganska tuffa tag som tar en hel del för att inte säga alla krafter för stunden.

Höll på 45 minuter och fick upp lite till provet. Nu var man trött.

 

Samtidigt som sjukgymnasten gick så knackade kuratorn på dörren, dags för nästa möte.

Bara det att nu kunde jag ju sitta i sängen och prata, bara det att prata har blivit lika jobbigt som att träna.

 

Vi pratade om allt och alla som fungerar i denna sjukkedja, och hur man ska motivera sig när det känns för dj…..gt.  Gick 45 min. sen var jag helt slut så vi avslutade och då fick jag chansen att vila.

I alla fall 20 min. innan medicin och mat kom.

 

Nu var man helt uppstressad i andningen, men Sjukgymnasten kom vid 14.00 och då skulle vi träna.

Körde försiktigt och tog det lugnt, så då klarade  vi det också. En stunds vila efter kaffet blev det, för sen vid halv fem tiden kom Anki, Linda, Anna och Maja och hälsade på.

 

 

Även om det kom fyra underbara tjejer så var andningen uppjagad, och tröttheten gick inte att dölja, men fantastiskt roligt att se  dem, de fick prata så lyssnade jag, åkte efter en timme  och då skulle jag försöka få i mig lite mat, gick att plocka i sig den efter en 40 min. ungefär.

 

Sen somnade jag till en timme, för att sen strö titta på bondarnas fruar. Avslutade med kvällstvätt och tandborstning, sen lugna ner innan sovet, somnade vid elva direkt efter nyheterna.

 

En tung och fruktansvärt jobbig dag med mycket lägga av tankar.

Imorgon torsdag blir det vårdplanering vid 09.00, trodde inte kommunfolk var uppe så tidigt.

 

Hörs och syns snart.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0