121211-121212

Tisdag den 11/12

Idag skulle jag kunna tänka mig en riktigt bra dag, morgonen kändes lite uppåt med sköna tankar om att kunna göra något roligt.

 

Frukost och morgontoa tog snabbt bort dessa tankar och fick mig att tänka andas, andas, slappna av, andas, slappna av osv. Vilade frukost en stund innan sjukgymnasten kom och vi andningstränade, är jobbigt men gör faktiskt lite nytta.

 

När läkarna kom och pratade så hade de sett att HB-t (blodvärdet) hade sjunkit och det var visst inte farligt men inte heller bra, nu blev det avföringsprov och ny provtagning i morgon.

Så nu fick man en ny sak att fundera på, påverkar detta ev. operation eller inte.

 

Lunch och sen passa på att vila middag en stund innan det var dags för styrketräning och sen lite kaffe. Slappade lite framför datorn och slöade, andningen var riktigt bra nu när man tränat lite och sen vilat.

 

Anki kom upp efter jobbet en runda och kollade hur jag mådde, som alltid brukar jag pricka toan precis innan hon kommer bara för andningen ska vara på topp när hon är här, men brukar lugna sig efter en stund.

 

Åt kvällsmat och sen var det dags att inhallera den nya medicinen som vi alla hoppas ska bita på mina bakterier som annars är resistenta mot nästan allt de provat, så funkar inte denna antibiotikan heller så har de nog inget att sätta in mot den rackaren.

 

Blev lite sveda i munnen och kändes som tungan svullnade upp en aning, lite som förkylningsblåsor, men sköterskan kollade och det var vanliga biverkningar som kunde komma.

Somnade vid 23.00.

 

Onsdag den 12/12

Vaknade vid 03.00 av att någon annan patient hade fått någon sorts panik eller ångest eller fruktansvärt ont någonstans.

 

Höll på nästan en timme, sen tror jag de körde iväg till intensiven med personen ifråga. Blev tyst sen, men kunde inte somna riktigt, vid sju ringde jag på klockan för att få lite nyponsoppa för då kändes magen tom och jag mådde tjuvtjockt.

 

Mådde så hela morgonen, försökte trycka ner lite gröt. Vid tio-tiden kändes det lite bättre efter ett besök på ett himla bra ställe. Blev sen inhallation med andningsträning, för att efter det inhallera medicinen, 20 min. slumra innan lunchen kom, ingen matlust men fick till slut ner alltihop, måste ju försöka, de bokför ju vad jag dricker och äter nu.

 

Sov sen 1,5 tim, för att sen bli väckt av sjukgymnasten, blev träning med trött och yrvaken gubbe.

Vid 18.00 dags för nytt medicinintag, sen var det slappatid tills pillerna skulle in vid nio, och då helt plötsligt kände jag mig sådär skönt lugn i andningen, kollade tv en stund för att nu krypa ner på kudden, 23.30.

 

Kram och sköt om er, så hörs vi snart.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0