121213-121215

Torsdag den 13/12

Ganska pigg och lugn vid starten av denna dag, men dröjer alldeles för länge innan man får frukosten, hinner börja må illa och sen är det inte gott med mat.

 

Tog en stund innan högen med piller skulle in. När de var nere blev det lite sittvila sen var det dags för dusch, tog bara en halvtimme med god hjälp av sköterskan. Klarade mig från att hyperventilera, hade bara lite hög andning mellan pauserna.

 

Hann precis med att klä på mig innan sjukgymnasten stod i dörren och vi skulle ha andningsträning.

Blev 30 min, och sen inhallation med antibiotikan i enkvart, matdags om en stund, fast jag skulle bara vilja lägga mig och vila.

 

Tryckte ner maten, för någon vidare matlust fanns inte. La mig sedan ner och kröp under filten för att äntligen få lite vila. Blev en hel timme, dags för mer piller och styrketräningspass.

Fika och slappa en timme till innan Anki kom och sällskapade en stund.

 

Kvällsmaten ner och sen trött, trött, och jobbig andning, har varit så hela dagen, lite Tv och data för att tiden ska gå, och det gör den snabbt på kvällen, plupp, plupp så är klockan halv elva, och sen tar det en timme att göra kvällssysslorna innan man kommer ner i sängen. God natt vid 23.30.

 

Fredag den 14/12

Idag fyller min syster år, Grattiskramar på dig.

Lugn och fin förmiddag, kände mig mycket lättare i andningen, även på andningsträningen gick det bra. Läkaren kom in och berättade att hb-värdet låg lågt men höll sig stabilt, så jag skulle få ett nytt järnpiller.

 

Svärmor kom och hälsade på en stund, vi ljög lite för varandra men jag tror hon vann, skojar bara vi pratade nog om allt möjligt.

 

Lunch och vila, sen träningen så var klockan 15.00, och jag kände mig fortfarande lika lättandad.

Kvällen innehöll nästan bara piller och inhallationer, började bli tyngre att andas nu när allt ska in.

 

Dagen har rullat på perfekt, lugn andning och en del möjligheter till vila.

 

Lördag den 15/12

Började riktigt dåligt, det ända som funkade var väl nattkisset i flaskan.

Somnade om, och väcktes av att frukosten kom, blev lite chockad för ingen hade varit inne och tagit kontroller som de alltid vill göra först. Bara att ta sig till toa och sen tillbaka, detta tar ju sin tid för mig, så när jag väl var tillbaka var allt kallt, men åt upp det mesta ändå.

 

Mådde inte bra, låg bara i sängen med ont i magen och trött i andningen.

Anki kom smygande när jag slumrat till och det var ju ett trevligt uppvaknande att se henne, vi pratade lite om hur det kunde bli vid jul, vad orkar jag, vi kom fram till att vi helt enkelt fick vänta och se. Hon hade varit på julklappsshopping nu på förmiddagen.

 

Blev sen kaffe, men min trötthet gjorde att jag somnade ifrån det, sov till kvällsmaten, blev lite piggare efter det och nu vid sjutiden känns det bättre men långt ifrån bra, ska nu inhallera igen, så får vi se hur det blir efter det.

 

Lovar att jag kommer somna tidigt ikväll.

Ha en bra lördagkväll.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0