121220-121223

Torsdag den 20/12 Nattens sömn har varit god men med 2 st uppsittningar på stolen under natten, ett gott bevis på att man druckit mycket dagen innan. Annars var nog morgonen ganska lik gårdagen, mådde hyfsat fram till alla medikament var på plats sen blir det nästan en timme av trötthet och lite illamående och hög andning. Förmiddagen fortsatte på med andfåddhet hela tiden. Lillasyster kom och hälsade på och hade en jättehäftig julgodisbricka med sig till mig. Vi pratade om allt möjligt och vem som ljög mest vet jag inte, men tror det var jag som vann den duellen, hon vinner ju nästan alltid i Wordfeud. Tack för titten. Blev lunchdags och idag var det faktiskt riktigt gott med mat, så blev det vila en stund innan det var dags för inhallation och lite piller, sen ett styrketräningspass, duktigt va. Problemet är bara att de har ju fått reda på att jag ska gå upp 4-5 kg och bygga muskler, så det kommer mat, mellanmål och näringsdrycker hela tiden, känner mig som en julgris. Anki var uppe en runda med lite grejor och satt en stund, lika härligt varje sekund hon är här. Hon hade varit på julklappsjakt också, men det brukar hon sköta även om jag har varit frisk. Mått ganska tungt hela dagen med mycket andfåddhet även i viloläge, men somnade inte förrän 12.00 trots att det varit en jobbig dag. Fredag den 21/12 En dålig morgon igen trots väldigt god nattsömn, fick tvinga i mig frukosten och sen blev det till att vila och försöka hitta den lugna andningen, men dröjde till lunch som vanligt innan det blev lite bättre. Lunchen bestod av köttbullar och potatis så det gick ner ganska lätt, här är riktigt bra mat fast de har slut på saltet i köket tror jag. Eftermiddagen rullade på ganska hyggligt med vila, och träning. Skulle gjort ett försök att med hjälp av rollatorn gått utanför rummet och kikat hur det ser ut här, men den orken fanns inte, så det får väl bli senare. Lördag den 22/12 Kändes som en bättre dag när man väl kom igång, men låg väl ändå lite för länge under filten än som egentligen är godkänt. Händer ju inte så mycket en lördag här i mitt rum, spelade lite hästar och lotto, men blev inga vinster denna dag. Anki kom på eftermiddagen och piggade upp mig, vi pratade om vad som kunde vara bäst att göra på julafton, skulle jag orka åka hem på permis, eller skulle man vara kvar här och de kom upp en stund. Eftersom det längsta jag orkat sitta uppe är ungefär 2 timmar, så då känns det bäst i att inte ge sig ut på några utflykter som man får lida av i flera dagar efteråt. När denna dag gått kan man konstatera att det var nog en av de bästa sen jag kom hit, har nog blivit lite starkare på dessa 5 dagar, så är väl bara att kämpa på. Söndag den 23/12 Denna dag vill vi inte uppleva igen, har varit helt kass hela dagen, ingen ork, frusit och ont i magen, fått tvinga i mig allt ätbart och även dåligt med dricka. Har tagit mig upp ur sängen för toabesök men det har varit precis vad man klarat. Hade förutsättningar i huvudet på att göra sig lite julfin men det sket sig, men är nog ingen som ser någon skillnad. Bara det att man känner sig kanske lite bättre själv. Däremot blev det lite oroligt vid 22-tiden, för de började göra riktigt ont i bröstet, visserligen på högersidan så det var ju inte hjärtat som höll på att stanna. Ville inte ge sig så jag ringde på sköterskan, och hon frågade om hon skulle ringa efter någon annan men jag tyckte att vi kunde vänta lite bara hon ville vara här en stund så kanske det släpper. Efter en stund och en värktablett så släppte det och hela jag bara blev pigg, så jag kom upp ur sängen för att hon skulle bädda till den, sen gick jag på toa, gick bra, så nu borstade jag tänderna, klippte naglarna och rakade mig, så blev det lite julfint i alla fall. Började sen skriva lite till Er läsare, oj nu är klockan 01.10 och julafton är här. Bäst att sova lite, så : God Jul på Er alla och hoppas den blir trevlig. Tomtekramar till ER

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0