121227-121228

Torsdag den 27/12

Denna dag började väldigt jobbigt, tungt och andas, mådde tjyvtjockt, och frös som bara den.

Tryckte i mig lite gröt som dessutom var kall, så att man fick i sig något förutom 17 piller vilka inte ger så mycket näring vad jag tror.

 

Inhallerade och tog mig sen ut på toan, vilket inte var det enklaste idag, tog emot i andningen efter bara ett par steg.

Väl tillbaka efter cirka en halvtimma, ner i sängen igen och varva ner en stressad andning.

Somnade igen och sov till klockan var tolv. Kände mig fortfarande kass, de tog blodtryck, men var ok.

 

Efter lunch som jag åt upp hela portionen, fick jag lite mer lugn i andningen och började känna mig piggare, men långt ifrån vanligt. Somnade till igen och sov ett par timmar, hur kan man sova så mycket. Jo man är väl trött.

 

Eftermiddagskaffe och pepparkaka, satt kvar i stolen ett långt tag och passade på att träna lite mens jag kände mig ok. Skruvade också upp syrgasen lite, så det tror jag hjälpte till att piggna till.

 

Kvällsmaten gick ner och sen blev det Tv-kväll för ovanlighetens skull, för dator och telefon är inget roligt här, går inte med Telia, funkar bara lite när det vill till internet.

 

Somnade vid 22.30 idag fast jag sovit nästan hela dagen.

 

 

Fredag den 28/12

Mycket piggare denna förmiddag, morgonsysslorna funkade hyggligt och kläder på redan vid tio idag.

Fick lämna lite prov idag, lämnade lite extra så blev lite rött (eller blått menar jag) på sängkläderna, så fick man renbäddat.

 

Eftermiddagen blev lite vila och träning, och sen kom min underbara hustru och hälsade på mig när hon slutat jobba.

När hon åkt så blev det som vanligt ganska tårögt, men fick trösta mig med att kvällsmaten kom, så fick jag något att göra.

 

Kvällen gick fort och jag var ju andfådd det mesta av denna dag, men ändå kändes den hygglig, kunde inte somna förrän halv ett, tänkte på allt och alla.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0