Juldagarna 2012

Julafton 2012

Idag skulle tomten komma till alla snälla barn, så det gäller att vara uppe i tid och fixa alla morgonbestyr så snabbt det bara går.

Klockan tio hade det ryktats att tomten skulle komma till mig på Evelid, för att åka hem på permission känner jag att jag inte orkar i det tillstånd jag är just nu.

 

Några minuter sent kom tomten, den sötaste tomte jag sett, (barnbarnet Maja) och hennes tomtenissar som var, Anna och Tobbe, Linda och Erik, samt Peter, Emma var kvar i Halmstad hos sina föräldrar, och Anki fixade med maten till detta tomtegäng.

 

När jag öppnat mina fina julklappar som jag fick så blev det lite gos med tomten och en stunds pratande med de andra, var lite flåsig och ansträngd men gick hyggligt för min del, tack för detta firande och julklapparna, nu var det dags för besöket att åkka hem och äta julbord i Öjaby, och jag fick ett fint julbord här, jättegott men troligen inte som hemma.

 

Blev en titt på Kalle Anka, och lite slapp på sängen. Hade det en aning jobbigt fram till klockan blev kvällsmat, då började man fungera något bättre, sen blev det TV resten av kvällen med lite tankar på vad de hittade på hemma, kom väl en och annan tår i ögat när man satt där och funderade på hur det varit att vara hemma, men valet var helt rätt, hade inte orkat med varken resa eller att vara med.

 

Somnade gott vid midnatt efter en annorlunda julafton för mig, men finns ju många som är ännu mer ensamma denna dag, God Jul på er.

 

 

Juldagen 2012

Blev en riktig slapparmorgon idag, skulle nog inte hända så mycket så efter frukosten snozade jag en bra stund, närmare bestämt blev hon nog halv tolv innan jag fick på mig kläderna, men i och för sig hade jag fått hjälp med dusch också, blev en trilller, fast klarade ju upp det med hjällp av duktiga sköterskor.

 

Blev lutfisk till lunch, ohhh vad gott, sen vilade jag en timme och när jag vaknade till hade jag besök av mitt tomtegäng idag också jättekul, och att Anki var med idag.

 

Idag höll det sig mycket lugnare i andningen, så det kändes ju bra, kvällen drog förbi som ett skott, helt plötsligt var klockan elva och var nog dags för kudden.

 

Annandag jul 2012

Vaknade idag också, men var ganska seg och mycket andfådd för minsta lilla, Efter morgonbestyren blev jag sittande uppe i stolen och det kändes ganska skönt.

 

Satt uppe tills jag ätit lunch, vid ettiden, och sen skulle Mita och Göran komma och hälsa på en stund, de kom nog vid två halv tre, men då när man skulle vara lite trevlig så kom tröttheten i ögonen och en ganska tung andning, men vi pratade på en stund.

 

Då kom Anki , så då blev det ju lättare för då kunde de prata emellan  när jag halvsov, Efter nån timme så körde det tilll i magen, snabbt som det bara gick ut till toa, där blev jag siittande i en evighet, så Mita och Göran de fick säga hejdå genom toadörren, men tack för besöket.

 

Anki blev kvar en stund  till och höll mig sällskap, vi pratade om lite allt möjligt, är bara så underbart att hon är i närheten, älskar henne så  mycket man bara kan.

 

Nu är julen slut och arbetsdag för vissa imorgon, oavsett vilket hoppas jag att ni alla har haft någon trevlig ljusglimt i helgen.

 

Kram från mig till alla.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0