120124-26

Tisdag den 24/1
Idag vaknade man i Växjösängen, vilket innebar att man fick sovmorgon till halv åtta, innan de kom med antibiotikan, medicinerna och tog kontrollerna. Då kommmer också frukosten.

Hade det gurgligt i halsen hela förmiddagen, med mycket gegamoja som ville ut, och sen är jag fruktansvärt trött, John Blund anfaller hela tiden, skulle nog kunna sova dygnet runt. Men som sagt, händer hela tiden något som ska göras med mig, så det blir inte några längre sovstunder.

Linda kom upp en stund innan hon skulle till jobbet. Härligt, underbart, att se henne. Men för henne var det inte så skönt på tån, hon hade nämligen lagt en hylla på stortån med ganska stor kraft, blå tå, lös nagel, Aj. Aj.
Blev sen eftermiddagssov i 1,5 tim. gött.

Anna skulle komma vid 3-tiden, men en anställningsintervju blev längre än väntat, så hon kom vid halv fem, hoppas bara det ger ett jobb. Oavsett när hon kom så var det jättehärligt att se även henne igen.
Kvällen lite flåsig och hostig, men hade ju pratat en del idag.

Totalt någon promille bättre idag, somnade vid halv elva.

Onsdag den 25/1
Bidraget på kontot idag, tror jag ska sticka ner till city och shoppa loss lite, ha,ha, hinner nog inte dit innan de stängt, om jag ska gå själv.

Skön morgon, sovit gott och inte frusit. Känns hur bra som helst med väldigt lite slem.
Andningen däremot är ännu väldigt upp och ner, men känns som man har lättare för att lugna ner den när man ansträngt sig, finns också en känsla av att antibiotikan äntligen är rätt.

Gäller nu bara att få igång musklerna så man klarar att göra saker med mindre andfåddhet.
Först måste infektionen vara borta, så får inte börja förrän om nån vecka, men då hoppas man på att det ska funka, gäller att intala sig att det ska gå, sen kör vi.

Anki var uppe, och det är otroligt härligt att bara ha henne här. Peter kom en runda lite senare på kvällen och precis lika kul att träffa honom också efter denna utflykt som man gjort. Älskar min familj mest i hela världen.

Dagens intryck angående min sjukdom gjorde idag till en hyfsat bra dag, känner lite positiv laddning.

Torsdag den 26/1
Även denna natt och morgon kändes bra, bara svårt att leta sig ut från filten i vettig tid, men tid är ju det man har gott om, so wat.

Nu har det blivit tillökning igen, på medicinlistan alltså, har kommit upp i ca. 22-24 tabletter/dag, inte så konstigt att man känner lite avsmak till dessa, vissa dagar vill man bara strunta i dem.
Blir waran ett år framåt eftersom de konstaterat att det börjar bli ofta med proppar lite här och där.

Den troliga orsaken till att allt försämrades så snabbt nu i början av december berodde enl. läkarna att det kan ha varit en propp i lungan som ställt till det.

Svärmor Karin ringde och pratade en stund, och lillasyster Mita var också sugen på att prata bort en stund, och givetvis höra hur man mådde, är alltid roligt. Utom när man är dödstrött, men då talar jag om det, så får de ringa sen.

idag var det Anna som kom upp en stund, för hon var i stan, Linda, Anna och Anki skulle gå på Lakers-matchen ikväll.
Försökte skriva lite blogg, men blir så fort trött i ögonen just nu. Blev också debutpromenad med sjukgymnasten, 10 met x 5 ggr rollatorrace i korridoren.

Sammantaget en hyfsad dag, somnade vid 23.00 ungefär.

Nu blir det inte mer skrivit idag, idag är det onsdag den 1/2 när jag skriver detta, och har varit hemma sedan i måndags.    Kram på er./////


Kommentarer
Skrivit av: cathariina

Hej Stig. Sitter här och läser om retransplantation av lunga då jag får upp din blogg. Min man lungtransplanterades 2005 och den singellungan har fungerat fint fram tills julen 2010 då han trots vaccination fick influensa. Man tror att det är den som startat en kronisk rejektion. Någon retransplantatation får vi inte då han anses för gammal (71). Själv är jag lite yngre och vi har en son på 16 år. Så för hans skull om inte annat. När jag läser din blogg under jul/nyår 2011 känner man sig inte lika ensam då jag förstår att ni haft samma jobbiga situation med trötthet och andnöd vid minsta rörelse. Jag har verkligen kämpat för en retransplantation men det anses tyvärr vara ett högriskprojekt. Lite lustigt att ni kommer från Växjö Öjaby då min mans mamma också kom därifrån. Nu har vi sommarställe i hans barndomshem i Vrigstad. Ett ställe vi älskar. Hoppas det går väl för dig. Catharina i Göteborg

2012-02-06 @ 15:53:30

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0