120206-12

Måndag den 6/2
Upp från sängen tidigt idag, Distriktssköterskan skulle komma vid 08.30 för att ta prover till Lund och för varanvärdet.

Eftersom mitt skick är så mycket sämre nu, med orken och kylan, så kommer de hem och tar proverna nu, så jag slipper att åka på utflykt till lasarettet, vilket skulle innebära en utflykt på 2-4 timmar för ett stick som tar 3 min. Blev sen ett försök till frukost, även om det inte fanns någon matlust så tryckte jag ner en halv tallrik gröt.

Gick sedan och la mig på sängen igen, somnade till och plupp så var klockan 13.00. Gick upp och åt lite lunch, köttbullar och mos me möe lingon.
Blev sen en väldigt jobbig eftermiddag, andningen på topp trots att jag höll mig still.

Efter att Anki kommit hem och gjort lite kvällsmat, och vi hade pratat lite så blev det faktiskt mycket lugnare i andningen resten av kvällen.
Samtalet lättade lite av de orosmoln som snurrar i huvudet hela dagarna, kändes bra för denna stunden, men finns mer som behöver ut.

Har varit en jobbig dag med mycket tankar, och högt flås.

Tisdag den 7/2
Bra morgon, gröt till frukost och kände mig lugn och fin i andningen.
Efter 1 timmme ungefär knep det till i magen, och mitt snabbaste jag till toan, whaoooou vad det tömde snabbt, och luktade inte så gott. Jag ville ut från dessa lokaler så snabbt som möjligt.

Tog mig till sovrummet för nu kom det även illamående, kröp ner i sängen och slappnade av en stund, tur man inte behövde rusa tillbaka till toans fina arom.
Slumrade till en timme, när jag sen vaknade så hade det försvunnit.

Blev en näringsdryck till lunch, sen lite datajobb och vila med inhallation, innan Anki kom hem,
Te och macka till kvällsmaten, för Anki skulle iväg på styrelsemöte ikväll. Lugn och fin i andningen hela kvällen.
Blev sen lite fika vid halv nio när Anki kom, och lite ost och kex.

Kände inte av magontet något mer, utan somnade gott vid elva-tiden.

Onsdag den 8/2
Sov gott till 08.00 och kände mig kanon denna morgon, kom upp efter en liten njutstund och uppladdning inför duschen. Gick bättre än på länge att andas och duscha i broderskap.

Blev efter duschen och en kopp kaffe lite trött i ögonen, gick och vilade en timme ungefär.
Värmde sen till lite lunch, kändes bra i andningen, så höll mig borta från sovrummet hela em. Anki kom hem och gjorde kvällsmat, för ikväll var det nästa möte, inför Dackefejden.

Anna och Tobbe och Linda kom också, för de skulle ju med på mötet, inte Tobbe för han skulle åka upp till Erik och skruva rallybil. Men innan de åkte så hann Anna med att klippa mig.

När de sedan åkt så blev det helt kaos i mitt huvud, tålde nog inte att klippa mig. Stora orosmolnet hade vaknat och ville ha svar på en massa lustiga saker.
Detta moln gör att man blir maximalt uppstressad i andning och hela kroppen, är otroligt jobbigt.

Kunde inte slappna av. Först när de kom hem från mötet och jag fick svar på några av mina funderingar så lugnade jag ner mig lite, men sen när det blev dags att lägga sig, kom funderingarna tillbaka, så inget sova denna natt.

Torsdag den 9/2
Natten hemsk, kunde inte släppa tankarna som snurrade i huvudet, vad det handlar om är tiden fram till ev. operation och hur det utvecklar sig med andningen och orken och lite annat framåt, Tycker att det kommer mentala nedgångar oftare nu, men betyder inte på något vis att jag tänker ge upp. Nejdå.

Känns som att det stora orosmolnet är på väg att ge sig av.

Inte en minuts sömn från midnatt fram till 07.30, dä somnade jag en timme av ren utmattning, huvudvärk hela natten.
Frukost vid halv tio, sen tillbaka till sängen, sov i små omgångar hela dagen, och huvudvärken har hållt i sig.

Anki kom redan vid halv fyra, och jag hade inte kommit upp från em.-vilan, men hon skulle bara byta om och fixa till sig, för att sen bli upphämtad och åka på någon minimässa med jobbet.
Jag steg upp, gjorde 2 stekta mackor med ägg, och sen blev det fåtöljen och TV.

Hade varit en fruktansvärd dag, och ännu en kväll med egentid, men senare på kvällen blev det bättre, huvudvärken hade gett med sig, och Biggest Loser kanske delade med sig lite av deras energi.
Kröp i säng vid halv tolvtiden.

Fredag den 10/2
Vaknade vid 07.30 efter en superb sömnnatt. Slappade lite, tog mig upp och fixade mediciner och shot mm.
La mig sen på sängen för att inhallera, knep till i magen, dags för race till toan, racerbajs idag igen, sen illamående och tillbaka till sängen.

Blev kvar i sängen till 12.30, då det var dags att försöka få i sig lite näring, var faktiskt hungrig så det gick bra att äta. Fick behålla maten och hade inga mer problem med magen denna dag.

Utförde väl som vanligt inga direkta dagsverken idag heller, sitta eller ligga är väl de arbetsuppgifter man klarar, men har faktiskt en och annan 2-3 minuters runda på motionscykeln.
Jag känner mig faktiskt fri från infektioner nu, bara lite luft och muskler som skulle behöva ökas på en del, tillsammans med en påse självförtroende, vilket är i botten just nu. Får åka till Gör det själv affären och köpa lite.

Kvällsparkering i fåtöljen. Ikväll var Anki hemma, var väl inte så hemskt pratsugen men hon var där, förstår detta, hon var trött och sliten från gårdagen samt en heldag på jobbet och sen fixat mat och fredagsstädat, att hon bara orkar. Jag älskar henne så mycket.

För övrigt har det inte ändrat sig något vad det gäller mitt luftintag eller orken, kanske en promille framåt.

Lördag den 11/2
Steg upp strax efter att Anki åkte vid halv nio, så jag tog tag i mig själv och gick ner och duschade innan energin tar slut. Duschen tog bara 30 min, sen lite kläder, frukost, medicin och inhallation, och två pass på 3 min. på cykeln så var klockan snart tolv.

Blev lite försenat elvakaffe i samband med en titt på Vinterstudion. Började bli lite trött vid 14-tiden så tog kudden i handen och vilade en stund, blev 45 minuter, för sen kom Anki tillbaka från sin utflykt.
Hon gjorde lite middag till oss. Laxkotlett med pressad potatis, smakade bra, men jag kunde inte slappna av i andningen riktigt.

Kvällen blev sen en utav de sämsta på länge, orkade ingenting, knappt sitta still.
Dusch, lite cykling, och kanske en stund för lite vila, så var det inget kvar, inte stora krav på att energireserven ska tömmas.

Kom igen lite framåt senkvällen, när vi fikat och medicinerna trillat ner. Tycker synd om Anki som ska stå ut med detta, hade önskat att man orkat med att vara lite trevlig iallafall.

Söndag den 12/2
Slapp söndag efter en god nattsömn, Anki gjorde frukost och sen blev det skidskytte på TV-n, och det orkar jag med. Andningen funkade hyggligt idag, så det kändes lite roligt.

Till middag blev det ugnsbakad gädda, det var länge sedan man åt det.

Vad gäller hälsan så har det väl inte ändrat sig något nämvärt, utan verkar ta tid om det nu blir någon skillnad vilket man inte vet, hoppas bara det inte blir sämre, för då orkar man inte mycket.
Just nu är det precis att man orkar ladda kaffebryggaren, innan man måste ta en paus.

Annars har det varit en ganska bra dag idag, lugnare hela dagen och kvällen.

Nu har vi berättat lite om V 6, hoppas jag kommer ifatt snart så ni får lite färsk info.
detta skrivet 120224.   Kram på Er






Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0