120115

Söndag den 15/1
Nattamat i armen vid 02.00, var trött inatt för jag var knappt vaken när de matade.
Sovit bra hela natten. Känns nu ännu lite bättre med svampen, men nog lika ansträngt med andningen än så länge, hoppas på bättring även där.

PK-prov, shot, och inhallation samt lite blodtryckstest vid halv åtta, sen kom det frukost framåt halv nio.
Påklädning och en liten stund slappande innan det kom ny antibiotika som skulle in vid 10.30,

Lunch och besök av Anna och Tobias, som hade smörgåstårtaleverans med sig som de sparat till mig från gårdagens kalas.
Precis när de kommit var det dags att sätta en ny pvk, detta gillar ju Anna, men hon klarade att vara i samma rum utan att svimma.

Sen blev det mycket, medicinpåsen kopplad till armen, kaffe, shot, inhallation, och samtidigt vara lite trevlig, eftersom man hade besök. Det gick bra, och efter en timme ungefär åkte  Anna och Tobias.
En stund efter ringde Anki och precis samtidigt stod Magnus och Irene i dörröppningen, de hade varit hos dottern och hälsat på henne och första barnbarnet. Så då kom de upp och hälsade på mig också.

Anki ringde tillbaka lite senare, så vi pratade en stund  innan det var dags för kvällsmaten, nu blev det smörgåstårta och lättöl, ingen liten bit de hade lämnat.
Men den var så god att den gick ner hela biten med tvång, bara det att jag trodde jag skulle spricka, la mig på sängen och kände mig som en ballong.

Peter kom upp ungefär en timme senare och jag var lika mätt, kunde knappt prata, så han fick prata och jag stönade fram några svar. Rättade till sig efter en stund, så kvällen blev hygglig men mätt.
Kollade på handbollen, var väl inte det bästa man sett, men oavgjort iallafall.

Jag var trött ikväll, så på kudden och under filten redan vid halv elva, somnade ganska fort tror jag.

Kram på Er, hörs snart igen///



Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0