Nyårsafton 2011

Nyårsafton 2011
Detta skall visst vara årets sista dag, och så är jag så trött, kan bero på lite sen kväll igår.
Jag hann iallafall upp och åt frukost innan Anki var klar. Tog sen alla medicament och inhallerade en omgång, sen kom tröttheten tillbaka, något har hänt med kroppen, är konstant trött och hela tiden andfådd med stressandning, utom när jag ligger ner.

Satte mig en stund vid datorn för att skriva lite till Er, och försöka hitta någon häst som möjligen kunde vinna på V-75, men de brukar gömma sig.

Efter att vi fikat lite, så gick jag och vilade medan Anki tog en långromenad, jag sov ett par timmar, precis efter man vaknat och släpat sig upp mår man rent kass, massor av slem att hosta upp, näsan rinner och andningen varvar upp, tar en halvtimme innan det lugnar sig, men sen brukar det funka hyggligt.

Framåt sex-tiden började Anki att förbereda nyårsmaten, är ju inte så mycket när man bara är vi två som ska äta, men vi tyckte att min ork räckte inte till att fira nyår hos några vänner så vi valde att stanna hemma.

Kvällens supé bestod av en jättegod vitlöksbiff med hasselbackspotatis och en härlig sås samt sallad.
Till efterrätt blev det karamelliserade ananasskivor och en kanongod gräddglass, och lite kaffe.
Under tiden rann det också ner en del mousserande vin.

Kvällen rullade på med lugn och trevlig underhållning på TV, blandat med en hög mediciner och inhallering, innan det så småningom blev dags att lämna År 2011. Tittade på Ring klocka ring från Skansen, skålade och tittade sedan ut på ett mäktigt fyrverkeri, tror inte det varit så mycket raketer i Öjaby på väldigt länge, kan bero på att det kommit yngre generationer i husen. Är ju vackert att titta på, men är ju hemskt för alla djuren.

Klockan hann bli ett innan man skickat/ svarat på alla SMS och kommit ner i sängen, för nu var jag ganska trött i både kropp och andning.

När vi vaknar imorgon är det nytt år och nya möjligheter, får se om det blir bättre eller sämre. 7 mån. kvar till dess att man ev. får opereras igen.

Lägger ut denna ensam för att kunna börja på ett nytt år. Hej då 2011.

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0