120611-17

Måndag den 11/6
Vaknade och kändes ok, men när jag satte mig upp och skulle gå till toa, for andningen i taket (så jag räckte den inte), fick sitta en bra stund innan den lugnat sig lite.
Tog det väldigt lugnt till toan, kände mig helt slut, ingen ork alls, tillbaka till sängen. Somnade och sov 1 timme till,
vid halv tio tog jag mig hjälpligt ut i köket för att få i mig lite näringsdryck, och mina piller.
 
Orkade precis ta mig tillbaka till sängen, sen blev det till att stanna där, för när jag höll mig under täcket där så var det lugnt. Mita ringde och pratade en stund.
Tog mig till köket vid halv två för att försöka få i mig lite mat, blev ett glas nyponsoppa för inget annat smakade.
 
Ännu  en gång tillbaka till sängen för en stunds vila, halv fyra tog jag mig upp, bäddade sängen med vissa problem.
Satt sen i fåtöljen och plockade i mig lite jordgubbar till kvällsmat, kollade fotbollen, När Anki kom hem blev det kaffe och fika.  En riktigt kass dag.
 
Tisdag den 12/6
Samma skit idag också. Hur länge ska kroppen och huvudet orka, jo till mål.
Orkade ingenting, kvar i sängen till kl. ett förutom nån utflykt till toa och köket. Bestämde mig  för att försöka få i mig lite pannkakor som fanns i kylen. Var gott med lite mat i magen, gick sen tillbaka till sängen en stund till.
 
Kom därifrån vid halv fyra, för då skulle jag bara ner och duscha, kände mig så illaluktande att inte ens katten ville närma sig. Tog lite mer än 1 timme, helt slut. Under tiden hade Anki kommit hem från jobbet och hunnit göra mat,
Bara det att det tog en stund att få på sig kläder också, men gud va gott med mat.
 
Kvällen blev i fåtöljen med lite andningspaniker, kryp i kroppen och frossa, som flunsan ungefär.
En ny skitdag.
 
Onsdag den 13/6
Vaknade med samma orkeslöshet som tidigare dagar. Men idag skulle ju sjukgymnasten komma vid 11.00 så man fick kämpa sig upp ur sängen. Efter en stund vid köksbordet med nyponsoppa och knäckebröd så trodde jag att det var bättre, men så kom tröttheten och andningsproblemen, så tillbaka till sängen.
 
Hade precis tagit mig dit när sjukgymnasten ringde och meddelade att hon fått förhinder och inte kunde komma, precis vad jag tänkt säga till henne. Hade nog inte orkat ta på mig skorna.
Kom upp vid halv två för att försöka äta något, men har ingen matlust längre, tvingade i mig en näringsdryck.
 
Blev sen lite bättre efter att jag ätit lite kvällsmat som Anki gjorde när hon kom hem, orkade hålla mig från sängen ända tills halv elva. Ingen bra dag men ändå inte helt kass.
 
Torsdag den 14/6
Kändes lite bättre idag när man vaknade, fungerade med frukost och höll mig uppe en stund. Gick sen in till sängen och la mig igen, då ringde de från hudmottagningen och undrade om jag kunde vara där vid 11.00.
 
Skulle försöka sa jag, ringa Anki om skjuts, på med kläder och lugna ner sig några hekto. Gick faktiskt över förväntan, och även med besöket också, Några retfulla vårtor som jag vill ha tips om att få bort. Frysning.
 
När vi var klara där åkte vi bort till mottagningen och berättade att jag inte mått så bra de sista dagarna, de antecknade lite och skulle prata med läkaren och sen ringa. Anki körde hem mig igen , och jag tänkte fixa lite lunch, blev nyponsoppa för matlusten är noll. Inte heller när Anki kom hem och gjorde kvällsmat så smakade det något. Svampen som spökar,
 
Höll mig sen hela kvällen i min fåtölj, sysselsatt med data och Tv. En jobbig dag men ändå hände det något.
 
Fredag den 15/6
Trött och inte alls bra form idag. Blev näringsdryck i sängen till frukost, och sen gjorde jag en långsnooze till halv två. Orkade eller fanns inget som kändes gott, blev inte någon lunch heller utan ny dryck.
 
Slappade vidare en stund, tog mig upp vid halv fyra, piggare, fixade till och med sängbäddning, och klädbyte.
Anki kom hem och gjorde fläskpannkaka, det var gott, jag åt en jätteportion med matlust.
 
Sen skulle vi hämta Linda och Erik för att åka till Älmhult och hämta deras nyinköpta bil. När det varr klart blev det till Uthövdan och Tobbe och Anna för grillkväll och fotbollstitt, Sverige-England. blev väl inte så bra.
 
Men när vi skulle åka hem så började andningen att skena, fick stå en lång stund och kämpa med att lugna ner mig, Gick sen ut till bilen, satte mig och då kom en riktig panikattack, Bara chippade efter luft i 10-15 min.
Både jag och Anki trodde det var slutandats nu, men hon lyckades få mig att slappna av till slut så det lugnade sig, vet inte om jag tuppade av någon sekund,
 
Gick sen hyggligt ända hem och in till sängen.
Där var det nära sista resan. Vet inte men är nog lite envis i alla fall.
 
Lördag den 16/6
Ingen frukost idag, tog mig hjälpligt till toa och tillbaka till sängen. Anki levererade nyponsoppa och näringsdryck, fick tvinga i mig detta. Somnade en stund, blev sen sugen på kaffe och ett smörgåsrån, det gick ner.
 
Kom upp ur sängen vid 2-tiden och kunde senhålla mig sittande uppe. Blev lite piggare på kvällen, men tidigt sovdags.  Dålig dag.
 
Söndag den 17/6
Blev en kopia av gårdagen, Ingen frukost utan serverad nyponsoppa och näringsdryck vid sängen, tog medicinerna och slumrade till. Anki drog igång med gräsklipperiet, och serverade sen kaffe. Blev kvar i sängen, nu var det dags för bilen att bli ren, ombesörjt av Anki givetvis.
 
Hon undrade sen om det var någon speciell mat som kunde smaka, Blev sugen på sallad med majs, räkor och ägg mm. Var gott att äta för en gångs skull. Höll mig sen uppe i sittande läge fram till halv tio då krafterna var helt slut. March i säng.  En dålig dag.
 
Det var denna veckan, kram på er
(skrivet den 2/7)
 
 
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0