120618-24

Måndag den 18/6
Mådde helt kass, ingen ork, bara trött. Gå på toa var precis vad jag orkade, sen till köket och då började jag kallsvettas och mådde riktigt illa, stod i flera minuter och hyperflåsade, tog mig sen knappt till sängen.
 
Efter 30 sek. där, började magen köra på, upp och snabbaste farten till toan och racersprutt, hann knappt få ner kalsongerna. Varva ner och tillbaka till sängen, sen kändes det ok så Anki  kunde åka till jobbet.
 
Ringde mottagningen och berättade läget, de ringde tillbaka efter en stund och sa att jag skulle vara på avd. 5. Klockan 13.00 för incheckning. Så nu fick jag också åka på semester.
 
När vi kom dit fick jag en säng i ett 2-bäddsrum, anki plockade upp mina saker och sen skulle det tas en massa prover så hon fick åka och tjäna pengar.
Blodprover, blododlingar, urinprov, avföringsprov, blodtryck, syresättning, blodgas, in med en nål och sen blev det dropp och senare på eftermiddagen röntgen, och så syrgas i näsan. Snabbsänka på 40.
 
Man behöver vara frisk för att orka med och vara sjuk.
 
På kvällen började de med att pumpa in antibiotika, Skulle bli några dagar nu då på hotell Strandvägen. Var dödstrött hela kvällen, somnade med kläder och allt på mig under filten,
 
Tisdag den 19/6
Antibiotika vid 04.00, sen vaken en timme innan man somnade om. Vaknade vid 07.00 trött och sliten även om man sovit gott. De kom och tog lite kontroller och levererade medicin, sen väntade man på frukost, matlust nej, men petade i mig gröten och en halv macka, lite mjölk och fem droppar kaffe.
 
Då tryckte det på nertill bakåt, så försöka komma upp och ut på toa, andningen på topp, så lugna den och inte göra ränder i kalsingarna var inte det lättaste, men klarade det med lite halvpanik. Nu tömdes det med tryck och fel konsistens. Mest skitprat nu.
 
Resten av dan var ovanligt lugn för att vara här, bara sova och äta och "springa" till toan.
Min underbara hustru var uppe och då piggnade man till lite.
 
Onsdag den 20/6
Medicindos i armen vid 04.00, sen sova till 07.00 då ville de ta kontroller som vanligt. En hög med piller och en massa vätskor och inhallationer skulle in och ner.
 
När frukosten sen kom så hade man ingen matlust, tvingade ner lite gröt. Helt slut hela dagen, tog mig knappt till toa och tillbaka. Hände inget speciellt under dagen, blev aningen piggare sent på kvällen
 
Fick också besked om att det var en infektion i lungan alltså en ny lunginflammation.
 
Torsdag den 21/6
Sovit riktigt bra i natt, har inte märkt att de gett mig medicinen. Vaknade vid sju-tiden, provtagning och kontroller, kände mig pigg och ingen svamp som märktes av, riktigt bra början på dagen.
 
Frukost med ganska bra aptit, sen frukost 2, en shot, 5 ml. svampmedicin, 15 piller, inhallation. Efter en kvart börjar magen protestera, ilfart till toa, blev nästan en pingvin eftersom kalsongerna åkte ner på vägen, sen var det fullt ös, inte med Stefan och Krister utan med min rumpa. Till sängen för vila.
 
Tog bort den intravenösa antibiotikan redan idag, tyckte jag var konstigt, fick tabletter istället, visserligen hade sänkan gått ner till 20, men är ganska högt för min del. Fick på mig lite kläder vid 16-tiden.
Piggnade till framåt kvällen.
 
Fredag den 22/6
Midsommarafton. Idag var det sämre igen, svampen tillbaka och otroligt trött, Bara ligga i sängen och halvsova, men gjorde ju inte så mycket för min del, hade ju inte orkat med några små grodorna kring stången ändå.
 
Anki kom upp en runda på förmiddagen.
Fick sill och nypotatis och jordgubbar till middag, så lite midsommarstämning blev det här också.
Kom igång som vanligt vid kvällsmaten, orkade till och med att starta datorn.
 
En jobbig dag, och inga läkare att fråga, kändes som det berodde på de mediciner de ändrat på.
 
Lördagen den 23/6
Idag kändes det som för de flesta en midsommardag, fast jag hade ju ingen alkohol att skylla på.
Tog mig inte ur sängen mer än korta visiter på toa. Händer ju inte så mycket på detta hotellet på helgen, och ännu mindre en midsommarhelg.
 
Jobbig andning och inte vän med magen, samt trött och helt orkeslös. Skulle väl hoppas på att det vände mot det bättre snart. Fick på mig kläderna vid 3-tiden precis innan Anki kom och hälsade på, och då blev det genast lite bättre, känns så i alla fall.
 
Söndag den 24/6
Ingen bra förmiddag, kändes som man gått bakåt igen, magen spökade, andningen tung, allmänt kass.
Tror det är alla piller 16 st + svampmedicin, näringsdryck, frukost, shot som ska in vid samm tid ungefär.
 
Känner mig som en stoppad korv, samt blir hhelt körig i magen, illamående och knip, samt tröttheten som kommer. Tar fram till lunch innan det brukar lugna sig, då kommer det ny mat som ska ner, men bara ett par piller och svampmedicinen.
 
Sen blir det till att vila middag en timme, innan shoten och näringsdryck serveras, därefter kaffe och kaka.
Efter detta så börjar det kännas bättre, sen funkar det hjälpligt fram till sängdags, för då kommer en omgång lika morgonens som ska in.
 
Lite till ifattskrivet, nu vet ni var jag håller hus, kram på Er.
(skrivet  den 3/7) från hotellet, fortfarande här.
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0