120521-27

Måndag den 21/5
Idag blev det en riktig sova igen dag.
Upp vid halv nio och åt frukost och medicin, Inhallation i sängen och när den var klar skulle jag vila lite tyckte min trötta kropp, blev somna och vaknade vid halv tolv.

Eftermiddagen tillbringades till stor del ute eftersom sommaren har kommit, nu blir det altan-TV och sommarfåtöljen.
Härlig kväll, hygglig dag, somnade gott.

Visa bild.JPG i bildspel         Visa bild.JPG i bildspel

Utsikt över ägorna                                 Fordonsparken (obs. min fyrhjuling närmast)


Tisdag den 22/5

Dags för finbesök, så idag gäller det att ha byxorna på sig vid halv nio.
Hann med frukost innan sköterskan kom vid halv tio.

Datorarbete (spela bubbles), lunch och eftermiddagsvila i samband med inhallationen. Älskar detta väder, sol och 23 grader, bara att njuta av altan och trädgården som är helt underbara nu. Efter hårt arbete av Anki förstås.

Drömmer om att man kunde vara frisk och kry, men verkligheten kommer snabbt ifatt när man reser sig för att gå 10 meter i trädgården, så var den drömmen till ända.

Har i alla fall kännts som en hygglig dag. Firade kvällen med TV-tittande på altanen.

Visa bild.JPG i bildspel    Vy från solstolen mot altanen.



Onsdag den 23/5
En varm morgon, solen jobbade hårt redan vid halv åtta, gav mig av på en tur till duschen, funkade sådär, men tog bara 30 min.
Frukost, medicin och inhallation klart vid halv elva, bra tajmat för kl. 11.00 kom sjukgymnasten.

Kändes tungt i andningen efter duschen, men promenera måste man.
När fyrhjulingen var laddad med syrgas och vattenflaska bar det iväg på den vanliga kvartersrundan.

Linda kom precis när vi skulle gå, men hon ville inte följa med, trodde väl det skulle bli för snabbt för henne, så hon jagade runt med gräsklipparen istället.

Var jobbigt värre idag, blev helt slut, trött långt in på kvällen, både dusch och gårunda samma förmiddag kanske var för mycket, men man måste ju testa.

Lite synd att man tagit slut på alla krafterna nu när Linda var hemma och hälsade på, men orkade prata lite med henne.  Blev en tung kväll, men bra att man ansträngt sig lite. Somnade gott.

Torsdag den 24/5
Vaknade till en vädermässigt riktigt härlig dag.

Nu blev det till att göra alla nödvändighetsgrejor så snabbt jag kunde, för att sedan fika elvakaffe ute i solen.
Men solen tar också på krafterna, så det fick bli lite lek med datorn också.

Sen lunch och lite vila, sen blev det kväll, TV-titt och lite fika framåt nio så hade denna dagen gått, kröp i säng vid halv elva efter en sådär dag. Ganska bra.'

Fredag den 25/5
Lika härligt väder idag.

Inga nödvändiga uppdrag, jo att bädda sängen och plocka ur diskmaskinen, vilket är något av det jobbigaste man kan tänka sig för andningen, så fort man böjer sig ner så tar all luft slut och man börjar panikandas.

Större delen av eftermiddagen tillbringades i BadenBaden på altanen.
På kvällen grillade Anki till varsin köttbit, och jag tog faktiskt en öl till.

Kvällen blev bra, och andningen höll sig på normal nivå för mig.

Lördag den 26/5
Idag skulle svärsönerna åka och titta på rally, döttrarna spela klubbmästerskap i bowling, och jag ska nog sola och titta på när Anki gör fint i trädgården.

Så vid frukost skramlade det till i dörren, då kommer Milwa och Lowa tillsammans med matte Anna.
Jag var ganska seg och trött idag, men försökte hålla mig uppe och helst ute.

Anki jobbade i trädgården hela dan, hon hade ju bra hjälp av hundarna.
Hon klippte häck och hundarna bar ut grenarna.

Jag var med ute så mycket jag orkade, försökte olja lite på spaljen, verkar bli ett projekt för hela sommaren.
Kvällen blev på altanen med lite grillat och TV.

En skön dag till slut.

Söndag den 27/5
Kändes trögt att ta sig till frukostbordet idag, kom till slut upp och kunde tväta av nattångorna, men tog som allt annat lång tid.

Efter frukost, medicin, inhallation blev det lite vila en stund på sängen. Tobbe och Anna hade sovit här inatt, och sen kom Peter och Erik också, de skruvade upp lite gips i garaget och hjälptes åt med solvärmen och reningen till poolen också. Tjejerna var på växthandlingshumör.

Jag skötte påfyllningen av vatten, med andra ord vaktade jag på slangen så den inte smet iväg.
Var med ute hela eftermiddagen och det funkade hyggligt med andningen, fick bara ett par stressandningstillfälle, och det var väl för att jag skulle göra något annat än sitta i stolen.

Trevlig dag, alltid så när barnen är hemma och hälsar på, bara synd att de alltid får arbeta eller fixa med något när de är här.

Nu har vi tagit oss igenom en vecka till, kram på er.
(skrivet den 8/6)


Kommentarer
Skrivit av: Mita

Hallå där!



Har du skaffat en fyrhjuling eller är det månne något mindre? Jag blir så glad när jag läser den senaste bloggen eftersom du nu verkar ha fått tillbaka både livsgnista och ditt vanliga positiva jag. Fortsätt i denna tankegången så är det snart din tur att börja resan mot Lund.

2012-06-09 @ 11:26:00
Skrivit av: Anna S

Ja låter som en piggare pappa igen=) Det gillar vi trots att andningen kanske inte är piggare så är tankarna det=) Och DU pappa det ligger i släkten att vi har lite svårt att sitta still så gör absolut ingenting att vi får jobba lite...=)

2012-06-14 @ 10:16:24

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0