120528-120603

Måndag den 28/5
Vilodag idag, efter denna enorma arbetsinsats av mig i helgen.
Faktiskt fungerade jag bra idag, mycket beroende på det fina vädret.

Tillbringade eftermiddagen på altanen och en stund i sängen. Kvällen blev på altanen och TV-tittande för ovanlighetens skull.
En bra dag efter vad man kan begära.

Tisdag den 29/5
Trodde de skulle ta prover idag eftersom de brukar ta dem på tisdagar. Steg upp i god tid och fixade morgonsysslorna.

Klar vid 9-tiden, satt sedan vid datorn och väntade, men det kom ingen även om klockan blivit halv tolv, är inte bra när man inte får ta sina mediciner innan proven, ska tas vid 09.00 egentligen.

Då kollade jag i min agenda, aha, där stod det ju den 30/5 alltså imorgon. In med pillerna och en näringsdryck.
Eftermiddagen och kvällen funkade sen hyggligt. Blev väl lite Timell på kvällen och sen fika och läggdags vid 11-tiden. En godkänd dag ändå.

Onsdagen den 30/5
Skulle ta prover idag så upp med tuppen för att vara klar vid 09.00. Fixade jag lätt idag, så nu var det bara att vänta idag igen.

Klockan blev 10, 11 och ingen kom, och fick inte ta medicinerna, ringde vid halv tolv och undrade var de var, då sa sköterskan som svarade att den andra sköterskan hade flyttat det tills imorgon den 31/5, utan att meddela mig.

Då lovade hon att de skulle komma imorgon vid 09.00. Sena mediciner idag också, lugnt på eftermiddag/kväll och sängdags som vanligt vid 11-tiden.
Lite snurrigt idag.

Torsdag den 31/5
Idag togs proverna som de skulle vid 09.00.
Kom en ny jättetrevlig sköterska och fixade detta. Blev mycket prat eftersom hon kom från Lammhult och hade bott granne mad min chef.

Vi hade många gemensamma känningar, när hon sen åkte blev det inhallation och medicin.
För vid 11.00 kommer min träningskompis för veckans promenad. När fyrhjulingen var framme och tankad med syrgas, ja då började det attt regna riktigt duktigt.

Blev garaget för fordonet och för oss blev det till att gå in och planera och inomhusövningar istället. Behövde sen vila en del innan Anki kom hem, så man kunde vara lite trevlig på kvällen.

Piggnade faktiskt till lite framåt kvällen efter en jobbig eftermiddag.
Ingen riktigt ok dag.

Fredag den 1/6
Började dagen ganska så fräscht i andning och slem. Blev en lugn dag, inget att passa idag och Anki skulle på sommarfest med jobbet så även kvällen var ledig för eget arbete.

Gjorde nog inte några större ansträngningar för andningen kändes ok. Dagens sysslor var nog, bädda sängen, plocka ur diskmaskinen, värmde lite lunch och gjorde räkmacka special till kvällen.

Kollade Let´s Dance finalen, helt otroligt duktiga ungdomar på att lärt sig dansa.
Var efter det på väg in i sängen för att gosa med kudden lite, men då kom Anki hem och gjorde mig sällskap.

En slapp men ok dag.

Lördag den 2/6
En förmiddag i lugn takt, lite data och slappa, medan Anki som vanligt hade fullt upp med städning idag.

Jag mådde lite si och så, skulle fundera på om jag skulle med på 40-års kalas i Urshult eller ej. Ville ju gärna, men vet hur jobbigt det kan bli om andningen sätter sig på tvären, då kan jag inte slappna och då blir det fruktansvärt tröttsamt.

Men vid 15.00 när vi skulle åka var jag redo att följa med, 1.5 timmes arbete med att byta kläder och mentala förberedelser hade då avverkats. När jag tagit mig ut i bilen och andats ner i fem min. så kunde vi åka.

Funkade hyggligt hela kvällen, tills vi skulle ut i bilen vid 10-tiden för hemfärd, då blev det bara flås och frossa, men älskade dottern Linda var där och fick mig att lugn till slut. Så till slut kom jag ut i bilen, fick sitta en stund där också innan Anki fått lugna mig lite.

När vi sen kom hem, så gick jag från bilen och upp för trappan och in direkt utan paus på vägen, fattar noll, men det var ju positivt. Lite jobbigt innan man kom i säng och varvat ner.

Jättetrevligt kalas, så det var väl värt ansträngningen. Tack.

Söndag den 3/6
Tog mig upp till frukosten vid åtta, sen alla sysslor som ska skötas så är hon 10 ungefär.
Riktigt trött idag, orkar inte med någonting, jo kklarar aatt sitta vid datorn en stund.

Försöker komma igång genom att gå ut och sällskapa Anki i trädgården. Hon planterar och fixar med blommor, blir kanonfint.

Helslapp kväll i sällskap av Tv-n och Anki. Ingen bra dag idag, tungt och jobbbigt att andas hela dagen, somnade snabbt när jag väl kom i säng.

Denna veckan avklarad, kram på er.
(skrivet 16/6)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0