120604-10

Måndagen den 4/6
Jobbig morgon och förmiddag, vet inte om det är sviterna från helgen eller något annat skräp på gång.
Hoppas på det första, men känns mer som om något är på gång.
 
Började lite bättre efter lunch, men tog ända tills kvällen innan andningen ville gå ner i varv på riktigt.
Mycket rinn i näsan, blir mycket i min stora näsa. Känns inte alls bra, mest skit med gubben just nu.
 
Tisdag den 5/6
Skitjobbig morgon, bara trött, trött. Tvungen att stiga upp i tid för provtagning, kan ju inte ligga kvar i sängen när sköterskan kommer.
 
Plockade fram lite frukost, och precis då kom hon, stack mig, och stack sen iväg. Jag åt upp min frukost och gick sen tillbaka till sängen för intag av medicin mm. Hjälpte inte, var fortfarande helt ur form. Krypningar i kroppen och riktigt orkeslös, Stressandning bara jag tänkte på att göra något. En skitdag till, även mentalt, känns hopplöst.
 
Onsdag den 6/6
Helt plötsligt blev det en ledig dag för arbetarna. Men eftersom jag just nu tillhör de statsanställda var det som vanligt. Trög morgon, Anki hade gjort frukost, så det var skönt att bara stiga upp och sätta sig, blir inte så jobbigt som när man ska plocka fram själv.
 
Försökte hitta på något, men fortfarande lika orkeslös, går bra att sitta still. Så idag har det blivit dator större delen av eftermiddag och kväll. Annars har väl dagen varit aningen bättre än dagarna innan
 
Torsdag den 7/6
När jag vaknade idag hade jag ett sms, där stod det att min lillebror åkt till Lund inatt för att lungtransplanteras, Gick fort, uppsatt på listan för 14 dagar sen, hoppas det går bra, tänker på dig och din familj. Har ju själv upplevt glädjen och känslan av att vakna och kunna andas riktigt.
 
För min del känns det bättre idag, sjukgymnasten kom vid halv tolv för att gå vår vanliga runda. gick ok, men lite jobbigare än vanligt, så något skit är det i kroppen. Eftermiddag och kväll riktigt ok jämfört med de sista dagarna.
 
Fredag den 8/6
Kändes redan vid uppvaknandet att det kunde bli en tuff dag. Var uppe och morgontvättade mig och tog min shot, gick tillbaka till sängen igen, för klockan var ju bara åtta och jag fortfarande trött.
 
Slumrade till en timme + en halvtimme att morna sig. Förmiddagspasset avklarat, låg sedan på sängen fram till klockan ett. Ingen matlust så det blev en shot och näringsdryck till lunch. Satt sen vid datorn på eftermiddagen och lite TV på kvällen, är väl snart det enda man orkar med. En jobbig dag.
 
Lördag den 9/6
Kände mig helt färdig i kroppen när jag pallrade mig upp till frukostbordet. Men efter de vanliga rutinerna så började det kännas bättre. Var ju lite tvingad till att komma igång, för Anna och Tobbe och Peter skulle komma ut och jobba lite åt oss.
 
Jag tog tag i mig själv och tog mig ut till garaget för att börja skruva dit ett låshus, kan ju inte vara så jobbigt tyckte jag, men när Peter kom så fick han fixa dit de sista skruvarna till handtaget, sen justerade Peter in dörren så den gick att stänga lätt och fint.
 
Tobbe fixade med pump och solvärmen till poolen om det nu skulle bli något badväder i sommar. Sen drog de igång med stora röjarstädningen i garaget. Efter maten vid 3-tiden, så åkte Anna och Tobbe hem.
 
Vi skulle åka till en gammal kompis i Grimslöv, så vi blev hämtade vid halv sex, och då jobbade Peter fortfarande med garagestädning. Jag funderade lite på hur skulle man klara kvällen, Pustade och hade lite problem med andningen direkt när vi kom dit, men sen blev det bättre ju senare det blev,
 
Var en jättetrevlig kväll med grillat och potatisgratäng, jättegott. Blev sen lite uppskruvat i andningen när vi skulle ta oss ut till bilen, men ändå ovanligt bra. Funkade även in när vi kom hem vid halv ett, så detta har varit en tuff dag för mig och min kropp. Hoppas bara jag orkar vakna imorgon.
 
Söndag den 10/6
Upp vid 09.00 och åt frukost samt resten av allt som ska in och ner vid denna tiden.
Trött sen igår så det blev tillbaka till sängen. Tog mig upp vid halv tolv för att göra lite kaffe att bjuda trädgårdsarbetaren Anki på. Blev fika på altanen.
 
En stund vid datorn för att lugna ner sig lite, sen gjorde Anki middag  Kvällen kändes tung i andningen, berodde nog lite av sviterna igår och att hela jag och min lilla kropp var trötta. En sådär dag.
 
Detta var lite gamla nyheter, men har tyvärr inte orkat med skriveriet, men det kommer färskare snart.
(skrivet den 27/6) Håll till godo mina vänner, kramas i solen.
 
 
 
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0