120220-26

Måndag den 20/2
Provtagning idag, var uppstigen och påklädd vid 08.15 för att vara förberedd. Åt frukost och mediciner, läste tidningen ordentligt i väntan på sköterskan, men det kom ingen.

Så vid halv tolv ringde jag telefonsvararen och undrade var de var, satte mig och skrev lite blogg istället. Då ringde de tillbaka och sa att de kom vid 16-tiden, det hade blivit lite tokigt idag.
Även sjukgymnasten hann att ringa och sa att hon skulle komma hem till mig nästa onsdag för att börja träningen.

Anki stack iväg till motorgården för att städa där. När hon kom hem igen vid 19-tiden hade jag gjort våfflor, blev kvällsmat och kvällsfika i ett. Kollade på den jättekuliga plattisen ett par timmar innan det blev sängdags.
Inget bra när jag lagt mig, i huvudet snurrade en massa tråkighetstankar, ett par timmar innan man lyckades somna.

Tisdag den 21/2
Vet inte varför man vaknade inatt vid fyra-tiden och hade riktig rethosta, fick gå upp och vandra runt och hosta i 30 minuter. Tar slut på alla de små krafter man har. Somnade sen ganska snabbt.

Annars rullade dagen på som vanligt, lite inhallationer, lite vila, lite cykel blev det också, 2 pass på 4 min, det är var orken i benen är just nu.

Mat när Anki kom hem och sen var det fåtöljen och Lakers på TV. Anki hade strykning på schemat idag.
Har känts som en ganska bra dag.

Onsdag den 22/2
Lång sovmorgon med bra andning, härligt när det känns så ibland, skulle bara vara lite oftare.

Idag skulle jag få sällskap vid lunch, Anna och Linda skulle hänga på stan en stund. Så de köpte med sig pizza som intogs här hemma, innan de drog vidare hem till sig, men kul och gott med sällskap och pizza.

Jag gick och vilade middag en stund, sen ringde Hasse och undrade om jag kände för lite fika och prata, klart jag gör, så han kom en stund. Jättekul. För Anki hade lite jobb på Wms inför årsmötet, så hon kom inte hem förrän senare idag.

Efter en titt på mästerkockarna, så började det snart gå mot sängen, och för att summera dagen så känns det som en dag man kan minnas som bra.

Kul med lite sällskap en stund, gör att man blir lite mer aktiv, och får tankarna på något annat.

Torsdag den 23/2
Börjar bli ännu segare att komma upp på morgnarna, eftersom svampen inte vill ge sig så känns det bara jobbigt att stiga upp, för då kommer slemmet och hostan igång, är jobbigt men tvunget.

Svampen gör det väldigt jobbigt att äta, man bara tuggar och tuggar och maten växer i munnen, jobbigt att svälja ner den, och då blir det tungt med andningen.
Matlusten är lika med noll de dagar som det är värst, då slarvar man med att äta och då blir man ännu tröttare och får slut på energin.

Går och lägger sig, för då känns allt bättre, men blir ju då bara ännu tröttare. Sitter fast i ett ekorrhjul just nu.

Fredag den 24/2
Orolig natt med mycket vakenperioder, blev liggande i sängen hela förmiddagen med lite upphopp för mediciner och toabesök.
Blev näringsdryck i sängen som frukost, kom upp vid halv tolv ungefär för att försöka hitta på lite lunch, men inget kändes gott. Blev kaffe och en bit vetefläta till lunch.

Sov sen en stund även på eftermiddagen, blev avslöjad liggande i sängen utan att ha bäddat när Anki var hemma och lämnade bilen vid halv fyra. De hade ordnat en travkväll i Kalmar på hennes jobb.

Jag kollade för ovanlighetens skull in kvällens TV-program sittande i min fåtölj.
En öl och datorn som sällskap, och Astrid och lite Pepsi förstås, så gick det ingen nöd på mig.

Kom i säng vid 23.30, men somnade väl inte den första timmen, men hade nog somnat när Anki kom för då vaknade jag till, blev lite svårt att försöka somna om, tror hon druckit snarkvatten, men gick till slut.

Lördag den 25/2
Lördagsmorgon med en ganska bra känsla i kroppen, och en sovande vacker hustru i ögonvrån.
En kvarts uppsjungning för att skölja bort nattens svamptillväxt.

Steg upp vid halv nio och försökte kämpa fram lite frukost till oss, tyckte Anki skulle få vila lite extra idag.
När hon sen kom upp så blev det full fart med veckostädningen, och full rulle som vanligt, beundransvärd ork, vilja och energi i den människan.

Eftermiddagen blev riktigt slapp med skidor på TV och lite halvslummer både för mig och Anki.
Jag hade ett förslag på om vi inte skulle beställa lite hämtmat till kvällen, det var bra tyckte Anki också, blev kinamat. Det var gott och smidigt.

Kvällens timmar försvann en efter en, läggdags blev det vid 23.30, efter en dag som varit ok.

Söndag den 26/2
Sovit kanongott hela natten, och sen en så härlig morgon. Kändes som om verkligheten var långt borta, bara positiva tankar, lever jag?, är jag i himlen nu? Hela jag kändes som jag svävade, orosmolnen som härjat på sistone var helt bortblåsta.

Njöt hela dagen även om andningen var som vanligt, gå fem meter och pausa. Men mitt mentala jag var på topp. Linda och Erik hemma och fikade en stund mitt på dagen.

Härlig kväll, Anki gjorde jättehärliga räkmackor till kvällsfikat, en underbar dag som även den gick mot sitt slut vid 22.30, för då kom John Blund.

Kommentarer
Skrivit av: Anna S

Kämpa på tänk på de positiva dagarna/stunderna dom är guld värda. Love you<3

2012-03-11 @ 20:54:12

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0