120305-120311

Måndag den 5/3
Känns lite bättre idag, renare i halsen men näsan den rinner på. Steg upp vid halv nio och ringde till distriktssköterskan för att be henne  ta med grejor för att ta en odling i näsan, enl. Lund, när hon ändå skulle ta pk-provet.

Då fick jag till svar att det var inte förrän imorgon de skulle tas, ajdå fel av mig.
Fick i uppdrag att ringa mottagningen och be dom skicka en remiss för odlingen så att den hamnar på rätt ställe.

Trött och jobbig dag med en massa ont överallt i kroppen, och frys.
Senare på kvällen blir det alltid bättre, undrar varför, men klagar inte på det. Det är ju annars då man bör vara trött, inte mitt på dagen och eftermiddagarna.

Har annars börjat gå lite uppåt med mina blåsvärden, kommit över 20% av förväntat värde.
Somnade riktigt snabbt efter lite mys med kudden.

Tisdag den 6/3
Upp vid klockan 8.00 och börja morgonbestyren, för sköterskan kan ju vara på ingång när som helst.
Prick kl. 09.00 kom hon och tog blodprovet till waranen, och petade ner en mini flaskborste långt ner i näsan, kittlade satan efteråt.

När hon åkt blev det fika och sen en liten tupplur, blev som vanligt inte så liten, 2 timmar, haha. Kom upp och petade i mig lite lunch innan det var dags för skidskytte på Tv.n.

Anki kom hem från jobbet, fixade kvällsmat, sen hade hon styrelsemöte, och jag skulle kolla Lakers på TV.
Mådde skit mellan 17-20.00, sen blev det bättre efter att vi fikat vid nio-tiden.
Blir inte av med näsrinnan, tröttheten eller flåseriet, hoppas att odlingen kan ge svar.

Onsdag den 7/3
En bra natt och en känsla av att svampen börjar ge med sig. I alla fall tillfälligt. 
Däremot rinner näsan som en läckande kran, får börja gå med papperstussar i näsan.

Väntade på sjukgymnasten vid halv tolv tiden, men det kom ingen, så jag hade nog blandat ihop det, får väl se när hon dyker upp. Håller på med de övningarna som vi bestämde förra veckan, är faktiskt ganska duktig, men vet inte om det ger något resultat. Hoppas det.

Måste snart börja orka göra något, annars blir jag mer knäpp än vad jag redan är.
Ingen riktigt bra dag, men nästan godkänd.

Torsdag den 8/3
Hände inte så mycket som skiljde sig från de andra dagarna, börjar bli lite slentrian i dagarna.
Men de lovar ju lite fint väder framåt.

Då kanske man vågar sig ut på gatan med rollatorn, så akta er, går nog i 0,05 km/h när jag drar igång.
Idag tankade jag ju med ärtsoppa till lunch, så det blir turbo på rollatorn då.
Börjar få tillbaka lite matlust eftersom svampen gett sig lite.

Kvällen rann på med lite sitt i fåtöljen.
Har en del perioder som andningen kör igång extra jobbigt även om man sitter still, känns inte så där ok.

Fredag den 9/3
Bra natt, riktigt skönt att det funkar på nätterna.
Däremot känns det som att det tar längre och längre tid med de vanliga morgonrutinerna. Tröttheten vill inte ge med sig, kan nog sova ett helt dygn i streck tror jag.

Tränar på med mina övningar, och har fortfarande bra matlust, till och med gått upp 1 kg, väger hela 58 kilo nu, fattas ungefär 10 kg bara.
Fick svar på odlingen idag, givetvis blev det fel som vanligt, skulle ju kolla mot influensan, men gjordes bara en vanlig allmänkoll som inte visade något tokigt.

Linda spelade innebandy, de vann och blev därmed seriesegrare i div 2 damer, så nu blir det ettan och derby mot Hovshaga.

Lördag den 10/3
Frukosten färdig 07.45, Anki är morgonpigg, är inte jag, men kan ju inte låta bli att gå upp och äta när det är framdukat. Te, macka, ägg och bacon.

Storstädning hela dagen för Anki. Hon hann även med att laga middag till hela familjen, alla barnen och respektive utom Emma var hemma denna dagen, jättekul när de kommer hem en stund.

Vilade en stund på em. men var ändå ganska trött på kvällen, efter den tidiga morgonen och duschen kanske det inte var så konstigt.
Gjorde faktiskt något fysiskt arbete idag, sorterade lite papper.

På kvällen kollade vi in melodifestivalen, rätt låt vann. Jobbigt med andningen nästan hela kvällen, berodde säkert på trötthet, kom i säng vid halv tolv.


Söndag den 11/3
Blev bjuden på frukost vid 08.00 idag också.
ände mig inte så bra idag, hög andning och trött med värk i lederna, benen bar inte riktigt, kändes nästan som det var dags för lite influensa.

Vilade mycket denna dag.
Jobbig men slapp söndag, bara Anki som jobbade hårt med vårstädningen.
Även kvällen blev ett jobbigt kapitel med mycket flås och frys, kom i säng, slappnade av, allt ok.

Tack och hej, denna vecka skriven, kram på Er
Skrivet den 27/3.





Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0