120427-30

Fredag den 27/4
Jobbade mig upp efter en småorolig natt, trögt att komma igång.
Ordnade alla morgonsysslor och snoozade en stund, så var klockan 11. Sen blev det dataarbete i 2 timmar, tränade lite innan det blev inhallation med efterföljande sömn, var inte beräknat så.

Vaknade vid halv fyra, upp och fixa lite mat, för vid 17.00 skulle vi åka till Urshult och fira Anton.
Funkade så där, men var inte riktigt på topp för kalas, men med lite hjälp och gott sällskap, god mat och fika så gick det hyfsat.

Kom hem vid 22.30, då var man kanska sliten, men väl nerkommen i sängen så kändes det jättebra.
Totalt en hyfsad dag.

Lördag den 28/4
Lite orolig sömn, berodde på att jag skulle upp i tid och vara klar vid nio, för då kom Linda och vi skulle hämta ut husvagnen från vinteridet.

Skulle till Peter och låna hans bil för Anki var iväg med vår, han hade varit på fest så han ville inte köra idag.
Däremot var han med och hjälpte till, han var ganska pigg faktiskt.

Linda körde, Peter kopplade, jag bara var med. Detta gjorde de jättebra, ut ur garaget var det tajt, väl hemma sen så backade Linda in vagnen på garageuppfarten utan problem, med Peter som dirigent. Jätteduktigt.

Linda körde hem Peter och vidare till stallet, jag vilade lite och sen följde jag rallyåkarna på datorn, tills Linda kom tillbaka med nybakta pizzor.

Lugn och hyggligt bra kväll, Anki kom vid halv tio, sen blev det sängdags vid halv tolv ungefär.

Söndag den 29/4
Kändes helt ok när man öppnade de ljusblå, jag var uppe ur sängen och påbörjade frukosten medan Anki sprang igenom duschen. Kokte ägg och stekte bacon, värmde tevatten, sen fick Anki plocka fram resten, för det tar faktiskt på krafterna att stå vid spisen, hur löjligt det än låter.

Förmiddagen blev en stund framför datorn, halv tolv kaffe och titta lite på Anki när hon högtryckstvättade altandäcket. kombinerade detta med lite solning.

Anna och Tobbe skulle komma och hämta husvagnen, för de har mycket bättre plats hemma hos sig.
Erik, Anna och Nina kom också till middag, så det blev folkat på eftermiddagen. Jättekul.

Glass och kaffe innan de åkte hem till sitt. Kvällen var trött, för jag hade ju inte vilat något idag. Klarade mig faktiskt med lite gnäll, kröp i hela kroppen. Läggdags vid 22-tiden, väl i sängen, pigg som vanligt.

Måndag den 30/4
Steg upp vid halv nio ungefär, frukost, medicin och inhallationen, så var klockan tio.
Kändes som en duschdag, sanera lukten lite kanske, eftersom det är kungens födelsedag så kan det väl vara motiverat.

Duschad och påklädd, då var klockan tolv. Blev som vanligt uppvarvad i andningen efter duschen, slappade en stund på sängen. Åt lite lunch och inhallation.

Anki kom hem lite tidigare från jobbet idag, hon gjorde bakad potatis och en god köttbit till middag, jag drog till med ett helt glas vin. Blev sen lite sitt vid TV-n och fika.

Vid nio tog Anki en promenad ner till badplatsen, där de hade brasan, jag kände inte för att gå med, däremot tittade jag på fyrverkeriet från fönsterplats, första parkett, varmt och gott.

Lugn och bra andning hela kvällen, så en jättebra dag.
Där var April slut, närmar sig augustibeslutet med stormsteg, men först en go och härlig sommar.
Ni får nöja er med denna gamla info, ska försöka komma ifatt igen, ha de bra, kram /////






Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0