120501-05

Tisdag den 1/5
Upp vid åtta, pigg och glad, lite frukost, och sen in med allt det andra.
Anki drog igång projekt altantvättning för andra gången, var inte nöjd med resultatet från förra tvätten, blev lite bättre nu.

Jag tyckte att de var inte temperatur ute så här tidigt för min underhudsfettsfattiga kropp, så det blev lite innesitt vid datorn, kollade lite ibland och försökte serva med kaffe och mat.

Var med ute och höll sällskap ett par timmar på eftermiddagen, funkade hyggligt i andningen, men det var ju fint väder, vilket gör det bättre.

Torkade bra efter tvättningen, så hon hann med att olja hela altanen också, bra kämpat i 10 timmar.
Kvällen funkade bra, Var faktiskt en riktigt bra dag.

Onsdag den 2/5
Idag tidig provtagning, sköterskan kom vid 08.45 och plingade på dörren. Tog 6 rör, blodtryck 90/73 inte så bra, och matchvikten stod på hela 56,9 kg.

Blev sen medicin,frukost och inhallation. Vilade lite innan Linda kom och hämtade mig för besök på ögonavdelningen vid 13.30 för kontroll så tumören de har tagit bort håller sig i skinnet. Det hade den gjort, för det såg helt ok ut.

Blev sen en tur ner till lungmottagningen för att hälsa på dem lite och kolla så de inte gick runt och latade sig för mycket, är nog ingen risk. Nej, ärendet var egentligen att höra om det inte fanns något man kunde låna hem för att hålla koll på syresättningen när man ansträngde sig. Men de fanns det inte.

På hemvägen bad jag Linda att köra via Mc Donalds, dags för lite skräpmat nu när man varit duktig hos doktorn.
Dagen har fungerat bra, så även kvällen, en ok dag igen.

Torsdag den 3/5
Dags att kliva upp i tid idag också, sjukgymnasten kommer vid 11.00, och då gäller promenad.
Rastade rollatorn ett varv runt kvarteret, ca 350-400 meter, nytt rekord. Klarade det med 10-tal pauser. Tog 45 minuter från dörr till dörr.

Känns alltid skönt när man kommit in igen och lugnat ner efterflåset, suttit en stund, då mår man gott.
Blev sen lunch och vila, innan det blev lite datasitt.

Kvällen gick bra, och en trevlig dag var till ända. Däremot överreagerade min mentala sida innan sängdags beroende på en bagatell, ointresse. Så det blev ingen sömn denna natt. Kunde inte lugna ner mig och slappna av så Anki fick nog inte heller mycket sömn.

Fredag den 4/5
Denna morgon kändes det inte som man vaknade, inte så konstigt för jag har nog varit vaken hela natten.
Huvudet har varit fullt av tankar som inte är så bra att ha, kändes som att man var nära att ge upp allting.

Somnade äntligen till när klockan blev sju och sov till halv tio, fixade sen mina ordinarie sysslor.
Blev mycket vila resten av denna dag, förutom att man piggnade till efter en dusch på eftermiddagen.

Det konstiga är att bara man får prata ut med någon om vad det var som orsakade det så är det som bortblåst.
När sen mina barn fått reda på nattens bravader, så ringer de och pratar i mig en massa positivitet så går det inte att göra något annat än att köra på igen, mot målet.

Eftermiddagen och kvällen funkade bra både andning och mentala organ funkade. Premiärmatch i hockey-VM mot Norge, så det blev TV hela kvällen.
Somnade gott vid halv tolv, för imorgon blir det Rally.

Lördag den 5/5
Vaknade vid åtta och steg upp för att göra mig iordning och äta frukost. När jag äntligen blev klar med alla mina sysslor var kl. halv tio och då blev det avresa till Älmhult och rally Silverratten. Erik och Nina, och Anna Larsson skulle ju köra, samt en massa andra Växjöförare.

Såg ut att bli kanonväder, men där blev det fel, visserligen sken solen från klarblå himmel, men samtidigt blåste det halv orkan och var iskallt i luften.

Jag bänkade mig i dörrhålet på Telehagens servicebuss med kompisen Kalle som lekkamrat, vi körde eget rally i sätet. För ut och titta i skogen var inte att tänka på för mig och min andning, blåsten hjälpte ju till att göra det 5 gånger värre än vanligt.

Men bara att klara att vara med på serviceplatsen är jättekul, man ser ju bilarna här också. Problemet idag var bara att det var nog 1 km till närmsta toa, så Linda och Anki fick varsin motionsrunda med mig i rullstolen när det tryckte på.

Vinden ställde till det med andningen riktigt, särskilt när man skulle ut och åka, så andra resan till toa blev inte så bra, när vi kom fram så fick jag igång en riktig panikandning, nu är det slut tänkte jag, men av någon konstig anledning så efter 5-8 min panik så lugnade det faktiskt sig.

Nu börjar jag bli trött i ögonen så nu blir det inte mer idag.
skrivet 120510.  Kram på er, strax tillbaka.

Tävlingen gick inte så bra för Erik, slog i en stolpe på SS 2 och sen punka på SS 4, annars var tiderna bra. Anna klarade sig bättre, inga bulor på bilen och bra kört.

Efter 10 timmar ute var det skönt att komma in i stugvärmen och känna att hemma är underbart.
Kvällen var ok sen, blev läggdags ganska tidigt denna kvällen, somnade härligt trött.






Kommentarer
Skrivit av: Pia

Kul att träffas på Silverratten. Kalle trivdes hos dig i servicebussen. Men blåsten/sandstormen var inte rolig.

2012-05-10 @ 21:43:01
URL: http://larssonrally.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0