121128 i Lund

Onsdag 28/11

Somnade vid halv tolv och vaknade vid halv tre med tron att klockan var kvart över sex, pinkade en runda och låg och väntade på att de skulle komma och ta sina kontroller.

Kom ju ingen, kollade klockan igen, oj vänt på visarna, så det blev en ny natt som varade till 06.00.Var lite småtrött hela förmiddagen men kände mig ändå lite mer på + än -.

Vet inte riktigt vad det varit med sköterskorna idag, för när de kommit med maten har de frågat vad man vill ha att dricka, då svarar man och de går iväg, vid lunch kom det ingen tillbaka, men hade ju vatten på bordet. Inhallationer och piller har de glömt när man ringt och bett om nåt.

När läkaren kom, så sa hon att de höll på med sin planering och att de hoppades fortfarande att jag skulle klara att åka hem på fredag, för då var antibiotikakuren slut, och som vanligt är ju mina värden bra trots att jag är långtifrån bra.

Har faktiskt fått i mig ganska mycket vätska och ätit med bra matlust idag. Så eftermiddag och kvällen tills nu har känts riktigt lugn och avslappnad, ingen tung och jobbig andning.

Kollat på lite skidskytte och nu blir det kvällsfika. Men de glömmer kanske den också.

Nä nu ska vi inte gnälla, de gör vad de kan och är hela tiden positiva och glada, jättehärliga saker.

Nu blir det snart bönder och bönder på tv.n innan det blir sängkryp.

Hörs kanske imorgon, kramas på.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0