121129 Lund

Torsdag den 29/11

Somnade vid 23.30 igår kväll, och sov kanon hela natten tills de kom och tog sina kontroller vid 06.00.

Morgonen och förmiddagen var jobbig idag, och efter en oätbar lunch, fick i mig ett glas mjölk, det var allt som gick.

Läkarna kom in och talade om att det skulle bli hemresa imorgon, sen kom sjukgymnasten in och pratade, samt körde andningsövningar. Blev nödig efter en stund och gick på toa, när jag sen kom ut igen så började det panikandas rejält, så nu fick både sköterskor och sjukgymnasten se vad det innebär för min del.

De blev faktiskt rejält oroliga eftersom det höll på så länge, 15 min ungefär. Jag tycke inte det var ett av de längsta. Då kom sköterskan in och meddelade att de hade röntgentid vid halv fem, men efter den persen jag gått igenom med andningen så fanns ingen ork till det.

Så de flyttade den tills imorgon förmiddag och hemfärden på eftermiddagen.

Blev fullt ös på diskussionen angående hemresan, de ville inte skicka hem mig till hemmet i detta tillstånd, utan blir till lasarettet i Växjö för vidare vård i några dagar.

Var dödstrött hela dagen, orkade knappast svara på sms eller prata i telefon.

När kvällsmaten var uppäten kände man att energin kom tillbaka lite grann, köttfärssås och makaroner var gott, men liten portion.

Sen blev det bättre och lugnare ju längre kvällen gick, var hungrig igen vid 20-tiden, och då fixade en underbar sköterska 2 st mikromackor med ost och skinka till mig, och en kopp kaffe.

Nu är klockan 21.48 så om tio min. kommer medicinen som ska in i armen, tar en halvtimme sen kan man krypa ner.

 

Får se vad som händer imorgon. Sov Gott och ha det bra.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0