121027-28

Lördag den 27/10
Idag har vi lördag här på hotellet, en lugn dag som började ganska tung, men fick i mig frukosten ganska lätt, sen pillrar och inhallation
Efter lunch började andningen kännas riktigt tung, bara jag satte mig upp på sängkanten så fick jag börja pysandas med känslan att jag inte fick tillräckligt med luft,
 
Tog mig fram och tillbaka till toan, sen blev det till att krypa under filten och lugna ner andningen innan man kunde slumra till en stund.. Sov i en timme, sen kom det fika, när jag sen mornat mig lite så kändes andningen lite lugnare, blev sen lite dataspel innan kvällsmaten. Även hålla koll på rallyresultaten från SSRC-finalen
 
När kvällen kom så började också värken i ryggen / lungorna att kännas av riktigt duktigt, fick sen en muskelavslappnande tablett innan jag skullle sova samt en värktablett.
Somnade vid tolvtiden. Kändes jobbigt när andningen inte ville funka så bra, men när man väl kom ner i sängen så lugnade det sig.
 
Söndag den 28/10
Vaknade tidigt och låg och slappade i sängen tills de kom och skulle kolla tempen och syresättningen, allt ok..
 
När frukosten kom in så hade det hänt något, jag darrade i händerna så jag kunde inte håll ett glas, och gröten trillade av skeden, kunde inte äta upp ägget för höger och vänster hand kunde inte samarbeta, de skakade väl åt olika håll.
 
Pratade med sjuksköterskan som kom in och lös lite i ögonen och kollade rörelserna i armar och ben, Pupillerna jättestora och skakningar i händerna
Benen kändes knäsvaga när man stod upp eller gick. Konstaterade att det troligen var biverkningar från den muskelavslappnande tabletten. Stod så i Fass. Slopade den för att invänta läkaren imorgon.
 
Anki och Peter var uppe och hälsade på, samtidigt som lunchen, så då fick de se hur man skakade. Anki fick gå och hämta ett sugrör så jag kunde dricka. Det kändes riktigt otäckt, samtidigt som allt blev suddigt.
Till kvällen hade det lugnat sig lite, eftersom vi inte tagit någon mer sån där tablett. Men det darrade rejält ändå.
 
Deta var verkligen en jobbig dag, även andningsmässigt.  Hörs snart igen.
 
 

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara info?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0